مرورگر اج از افزونه های مرورگر کروم پشتیبانی می کند

پشتیبانی افزونه های کروم توسط مایکروسافت اج

در چهارم دسامبر شایعه ای منتشر شد که مرورگر اج مایکروسافت با استفاده از کرومیوم بازسازی خواهد شد، سپس در 6 دسامبر این خبر تایید شد . بر همین اساس مایکروسافت استفاده از موتور رندر EdgeHTML را به طور کامل کنار می گذارد و از کرومیوم گوگل (Google Chromium) برای مرورگر اج (Edge) استفاده می کند . در حال حاضر جزئیات بیشتری از این انتقال به دست آمده است .

مایکروسافت با استفاده از موتور رندر کرومیوم ، تست و آزمایش وب سایت ها و همچنین اپلیکیشن ها را برای توسعه دهندگان بسیار آسان می کند . همچنین با این انتقال بسیاری از ویژگی های مبتنی بر مرورگرهای Chromium برای مایکروسافت اج میسر خواهد شد .کایل کالدن مدیر پروژه مایکروسافت اج ،  به عنوان بخشی از یک مبحثی که در وب سایت ردیت در مورد سوئیچ موتور Edge بود تائید کرد که یکی از ویژگی ها در این انتقال ، پشتیبانی از افزونه های کروم خواهد بود .

این به این معناست که اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود ، مرورگر مایکروسافت اج که کمتر از یکسال معرفی خواهد شد ، به طور پیش فرض اجازه نصب افزونه های کروم را می دهد . با این حال ، مایکروسافت تایید کرد که قصد پشتیبانی از افزونه ها را دارد ، البته ممکن است این قابلیت را پس از انتشار نسخه جدید ارائه دهند .

در گزارش  وب سایت Reddit ، اشاره شده است که مایکروسافت اعلام کرده است مرورگر جدید اج از اپلیکیشن های وب پیشرفته (PWA) پشتیبانی خواهد کرد . نرم افزارهای PWA مانند اپلیکیشن های معمولی کار می کنند اما با این تفاوت که  مرورگرهای وب آن ها را پشتیبانی می کنند . به عنوان مثال اپلیکیشن های Contacts , Google Photos و Maps هستند .

در عین حال ، برنامه های موجود در سیتم عامل جهانی ویندوز (UWP) که همچنان قرار است از موتورهای EdgeHTML و Chakra استفاده کنند و مایکروسافت برنامه ای برای پایان پشتیبانی از آن ها را ندارد . اما یک WebView جدید ارائه خواهد شد که می تواند استفاده از Chromium  را به عنوان موتور رندر را در اپلیکیشن ها انجام دهد .

 منبع mashable

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست