مشخصات پردازنده اسنپ دراگون ۶۷۰ کوالکام فاش شد

در حال حاضر خبرها و شایعات زیادی از ماه دسامبر سال گذشته در مورد تراشه بالارده اسنپدراگون ۸۴۵ شرکت کوالکام در بسیاری از سایت ها و منابع مختلف انتشار داده شد ، اکنون اطلاعات جدیدی از تراشه میان رده سری ۶۰۰ شرکت کوالکام با نام اسنپ دراگون ۶۷۰ منتشر شده است . بر اساس گزارشی که از WinFutured بدست آمده است ، انتظار می رود این پردازنده جایگزین پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ شود .

طبق گزارش های منتشر شده ، تراشه ی اسنپ دراگون ۶۷۰  بر پایه ی معماری ۱۰ نانومتری ساخته خواهد شد ، به لطف ساخت سخت افزار این پردازنده بر پایه ی فناوری ۱۰ نانومتری باعث پایین آمدن مصرف انرژی در این پردازنده می شود . از این فناوری در پردازنده های بالارده اسنپ دراگون ۸۳۵ و پردازنده قدرتمند سامسونگ اکسینیوس ۸۸۹۵ مورد استفاده قرار گرفته بود .

گفته می شود پردازنده ی اسنپدراگون ۶۷۰ مجهز به یک کلاستر بهبودیافته شده Cortex یا ۶ هسته ی کم مصرف و کارایی بالاتربه نام Kryo 300 silver  است . توجه داشته باشید ، فرکانس هسته های کم مصرف و کارآمد ۱.۷ گیگاهرتز و فرکانس هسته های قدرتمند به میزان ۲.۶ گیگاهرتز می رسد . عملکرد پردازنده اسنپ دراگون ۶۷۰ چیزی بین عملکرد تراشه های اسنپ دراگون ۶۶۰ و ۸۴۵ خواهد بود .

هر خوشه یا کلاستر پردازنده ۶۷۰ میتواند ۳۲ کیلوبایت کش L1 و ۱۲۸ کیلوبایت کش L2 و در کنار آن ۱۰۲۴ کیلوبایت کش  L3 را در اختیارتان قرار دهد . همچنین پردازنده گرافیک ۶۱۵ می تواند با پردازنده ی اسنپ دراگون ۶۷۰ جفت شود و فرکانسی بین ۴۳۰ و ۶۵۰ مگاهرتز را ارائه دهد و برای فعالیت های سنگین تر و پیچیده تر می تواند در حالت توربو تا ۷۰۰ مگاهرتز فرکانس را ارائه دهد . این گرافیک می تواند از دوربین های دوگانه و همچنین از گوشی هایی که از ۴ دوربین استفاده می کنند پشتیبانی کند . اما میزان حداکثر رزولوشن پشتیبانی شده این پردازنده مشخص نشده است ، به احتمال زیاد دوربین های بین ۱۳ و ۲۳ مگاپیکسلی توسط این پردازنده پشتیبانی می شود .

تراشه اسنپ دراگون ۶۷۰ کوالکوام مجهز به مودم X2x خواهد شد ، در حالت تئوری به وسیله ی این مودم قادر خواهد بود به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه برسد . همچنین این پردازنده باید از استانداردهایUFS  و eMMC 5.1 پشتیبانی کند . در ماه دسامبر گزارشی از سخت افزار تراشه میان رده ۶۷۰ کوالکام منتشر شده بود ولی با مشخصاتی که به تازگی منتشر شده است تطابق ندارد . شرکت کوالکام زمان معرفی این پردازنده را اعلام نکرده است ، گفته می شود کنفرانس جهانی موبایل فرصت مناسبی برای معرفی این پردازنده خواهد بود . در شایعات آمده است پردازنده اسنپ دراگون در نیمه اول سال جاری عرضه خواهد شد ، بنابراین  احتمال معرفی این پردازنده در نمایشگاه MWC را بیشتر میکند.

منبع gsmarena

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست