همکاری اینتل با سامسونگ برای تولید پردازنده های 14 نانومتری

اینتل ممکن است امسال عنوان بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان را پس بگیرد، اما این امر کار را برای این شرکت بسیار سخت خواهد کرد، به خصوص اکنون رقیب دیرینه ی خود یعنی AMD توانسته است پردازنده های رومیزی و استگاه کاری 7 نانومتری و جتی پردازنده های GPU خود را به ارائه دهد.

با وجود رکود درآمدهای اینتل در سه ماهه سوم سال جاری، مشکلات عرضه پردازنده های 14 نانومتری این شرکت همچنان ادامه دارد و این باعث شده است تاخیر در تولید و عرضه ی پردازنده های دستاپ 10 نانومتری ایجاد شود. این موضوع به نفع شرکت AMD خواهد بود که پردازنده های سری رایزن را برای فروش در آمازون قرار دهد.

اما اینتل در حالی که خطر بزرگترین رقیب خود را حس می کند، بی کار نبوده است. بر اساس گزارش های منتشر شده از رسانه های کره ی جنوبی که نخستین بار توسط Sammobile منتشر شده است که اینتل از شرکت های TSMC و سامسونگ برای تولید بخشی از تراشه ها را برعهده بگیریند تا برای تقاضای بالای این محصول مشکلی پیش نیاید.

طبق گزارشات منتشر شده، سامسونگ تعداد زیادی سفارش از اینتل برای تولید تراشه های 14 نانومتری دریافت کرده است. به نظر می رسد این همکاری برای سامسونگ بسیار مناسب خواهد بود زیرا در این روزها تقاضا در بازار حافظه کاهش داشته است.

منبع techspot

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست