همکاری مایکروسافت برای نجات DJI در نبرد پهپادها

پهپاد DJI

کمپانی مایکروسافت چندین بار با شرکت چینی DJI که در حوزه ساخت پهپاد و تصویر برداری هوایی فعالیت می کند ، همکاری کرده و آخیرا اعلام کرده است آن ها یک کیت SDK را برای کمک به این شرکت عرضه کرده اند که به وسیله ی این کیت امکان کنترل کامل پرواز و همچنین قابلیت انتقال داده ها را بصورت آنی به صد ها میلیون رایانه  مجهز به ویندوز 10 ارائه می دهد .  شرکت چینی DJI  در حال حاضر تحت تهدید رقیب خود اتل روباتیکس (Autel Robotıcs) می باشد که Djı را متهم به نقض پتنت ها و اختراعات خود در فناوری دنبال کردن مسیر پروازی در حالی که از موانع اجتناب می کند و همچنین مونتاژ روتور و راهی برای غیرفعال سازی باتری ها جهت به حداقل رساندن بین پروازها متهم کرده است .

اتل روباتیکس از کمیسیون تجارت بین المللی ایالات متحده امریکا درخواست کرده است تا واردات پهپادهای مدل های فانتوم (Phantom ) ، اسپارک(Spark ) ، مویک(Mavic ) و اینسپایر(Inspire ) شرکت چینی DJI را ممنوع کند . در حال حاضر شرکت مایکروسافت به کمک DJI آمده است و مدارکی دارد که نشان می دهد این شرکت مجموعه ای از 30 اختراع ثبت شده  را به شرکت چینی دی جی آی فروخته است و وب سایت حقوقی IAM-Media معتقد است که این مدارک می تواند دفاعیات این شرکت را در برابر Autel تقویت کند . انتشار می رود هلی شات ها و یا پهپاد ها در آینده به یک کسب و کار عظیمی تبدیل شود .

کارشناسان معتقد هستند که درامد بازار پهپاد ها در سال 2018 حدود 4.4 میلیارد دلار بوده است که این بازار تحت سلطه ی کمپانی چینی DJI قرار دارد . مایکروسافت با DJI همکاری می کند تا عقبه ی رایانه ای مبتنی بر ابر(Cloud) را برای این شرکت تامین کند . DJI با انتخاب سرویس اژور AZure مایکروسافت به عنوان تامین کننده ی اصلی خدمات ابری برای پهپادهای تجاری و SaaS این شرکت همکاری خواهند کرد.

DJI و مایکروسافت همچنین در حال برنامه ریزی برای توسعه راه حل هایی برای استفاده از سرویس های Azure IOT Edge وخدمات هوش مصنوعی مایکروسافت برای ایجاد سناریوهای جدیدی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی ، ساخت و ساز ، امنیت و … هستند .

منبع mspoweruser

نمایندگی

,

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست