همکاری وزارت انرژی امریکا با بیل گیتس جهت ساخت راکتورهای هسته ای

وزارت انرژی امریکا در گزارشی اعلام کرد : در حال ساخت راکتورهای نمک مایع جدید است . راکتورهای جدید در حال توسعه نسبت به راکتورهای فعلی ایالات متحده ، کوچکتر و هزینه ساخت کمتری دارد ، در واقع شبیه به باتری طراحی خواهند شد و می توانند برق مورد نیاز امریکا را تامین کنند . بلافاصله بعد از انتشار این خبر ، یک روز بعد صنعت راکتورهسته ای این کشور ، حمایت خود را از اقدام وزارت انرژی اعلام کرد . راکتورهای هسته ای جدید ، می توانند سیستم های تولید انرژی آینده باشند . چرا که شرکت هایی از جمله تراپاور (TerraPower) که توسط بیل گیتس  مدیریت می شود  ، در تلاش هستند تا طراحی و ساخت راکتورها انجام شود .

وزارت انرژی امریکا با توضیح دقیق در مورد چگونگی همکاری آزمایشگاه ملی اوک ریج و دیگر آزمایشگاه های فدرال ، همچنین با همکاری شرکت ساترن با شرکت بزرگ زغال سنگ که با تعدادی از نیروگاه های هسته ای و شرکت تراپاور برای آزمایش و توسعه راکتور نمک مایع توضیحاتی را ارائه داد . در راکتورهای جدید از مایع سدیم جهت خنک سازی و همچنین به عنوان سوخت می توان استفاده کرد .راکتورهای مایع فلزی ، گاهی اوقات به عنوان باتری های هسته ای شناخته می شوند ، زیرا ابعاد کوچکتری را دارند و از نظر تئوری می توانیم آن ها را در هر مکانی مستقر کنیم . هرچند نسخه ای که در آزمایشگاه ملی اوک ریج در حال آزمایش است ، نیازمند ساختار دائمی دارد .

تراپاور ( TeraPower ) در سال 2016 جهت پیشبرد این پروژه از وزارت انرژی امریکا 40 میلیون دلار در یافت کرد .وزارت انرژی امریکا توضیح داد که اولین طراحی مربوط به چنین پروژه ای 60 سال گذشته است . چندین شرکت در حال توسعه این راکتورها می باشند و انتظار می رود رامتورهای هسته ای جدید را به عنوان سیستم های انرژی آینده بنامیم . وزارت انرژی امریکا تا کنون بیش از 28 میلیون دلار بودجه را برای شناسایی و آزمایش مواد مورد استفاده در راکتورهای جدید سرمایه گذاری کرده است . شرکت های تراپاور و ساترن ، در حال حاضر در مرحله طراحی اولیه و آزمایشی راکتورهای هسته ای قرار دارند ، آزمایشگاه اوکریج ، آزمایشگاه ملی آیداهو ، دانشگاه وندربیلت و همچنین موسسه تحقیقاتی برق امریکا به همراه گروه تحقیقاتی تامین کننده برق جهت ارزیابی قابلیت های راکتور سدیم مایع در این پروژه بزرگ با هم همکاری می کنند .

با این حال ، این شرکت ها انتظار دارند در سال 2019 میلادی موفق به آزمایش 20 میلیون دلاری راکتورهای هسته ای جدید شوند و به منظور  تایید صحت سیستم های امنیتی راکتورهسته ای ، کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای امریکا کمک خواهد کرد . پس از آزمایش ایمنی راکتورهای هسته ای ، شرکت ساترن و تراپاور تصمیم دارند قبل از سال 2030 مجوز راکتور 1100 مگاواتی را دریافت کنند .

منبع washingtonexaminer

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست