هند در تجارت الکترونیک چین را شکست خواهد داد

کشور هند یکی از پرجمعیت ترین کشور های جهان با ۱.۲ میلیارد نفر می باشد ، جمعیت هند ۱۷ درصد از جمعیت کل دنیا می باشد . با این وجود این کشور با جمعیت زیاد خود اقتصاد خوبی نیز دارد . آقای پورتر اریسمن ، نویسنده مشهور کتاب شش میلیارد خریدار ، در آخرین مقاله منتشر شده خود نوشته است : در آینده ای نزدیک ، بازار تجارت الکترونیک هند بزرگتر از کشور چین خواهد شد و این کشور می تواند آینده اقتصادی خوبی داشته باشد ، همچنین سایر قسمت های نا کارآمد اقتصادی این کشور نیز بهبود میابد.

اریسمن می گوید :با پیشرفت تجارت الکترونیک کشور هند ، این کشور در آینده می تواند چین جدید باشد  . اما اگرچه تجارت الکترونیک این کشور پیشرفت چشمگیر زیادی را خواهد داشت ، ولی زمان زیادی لازم است تا چین را پشت سر بگذارد ; زیرا این کشور اختلافات و اصطکاک های بسیاری را در اقتصاد خود دارد و این امر کمی طول خواهد کشید .

با گذشت زمان این ناکارآمدی هامی تواند بزرگترین فرصت هارا برای کارآفرینان در هند نشان دهد . طبق پیش بینی اریسمن ، هنگامی که تمام کار آفرینان مشکلات را رفع کنند و زیرساخت های بهبود ببخشند ، تجارت الکترونیک می تواند نقش مهمی را در کشور هند نسبت به چین بازی کند .

مطمئنا این خبر خوبی برای اقتصاد هند خواهد بود ، زیرا با پیشرفت اقتصادی این کشور قشر کم درآمد هند قدرت خریدشان بالاتر می رود . قشر کم درآمد هند به میلیاردها دلار دسترسی ندارند .

جادوی پتانسیل را برخی از مدیران و بازاریابان آن را نادیده می گیرند ، چون این بازارها از لحاظ پتانسیل درآمد بسیار پرهزینه و هزینه های عملیاتی و اجرایی آن ها بسیار بالا می باشد و مدیران ریسک نمی کنند .

اشرکت های هندی مانند فلیپ کارت و شرکت های چینی مانند علی بابا ، برای تصاحب بازار و افزودن ثروت خود با هم دیگر در رقابت سختی هستند . همچنین در دو بازار اسنپ دل و پایتم ، با در اختیار داشتن شرکت بزرگ علی بابا می توانند کالاهای چینی را به راحتی توزیع کنند . این امر می تواند تنشی را در بازار هند ایجاد کند و یا به احتمال زیاد دولت هند ممنوعیت واردات محصولات چینی را اعلام کند ، در حال حاضرتولیدات محصولات هند با سرعیت زیادی در حال افزایش است .

اما نباید شرکت آمازون را فراموش کنیم ، آمازون غول تجارت الکترونیک در کشور امریکا می باشد و می توان گفت بازار هند را در اختیار خود گرفته است .

در هر حال ، طبق پیش بینی های انجام شده کشور هند می تواند در آینده ای کشور چین را در تجارت الکترونیک شکست دهد . اما این اتفاق با سرعت کمی درحال حرکت می باشد ، زیرا هند در حال پیشرفت زیر ساخت های خود می باشد و همچنین رشد اقتصادی قشرهای کم درآمد یک روزه انجام نخواهد شد .

منبع forbes

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست