هواوی در حال مذاکره با Aptoide برای جایگزینی با گوگل پلی استور است

تحریم هواوی

در هفته ی گذشته، شرکت چینی هواوی در وضعیت عجیبی با دولت آمریکا قرار گرفته است. نتیجه ی تحریم های آمریکا باعث شده است بسیاری از شرکت های آمریکایی روابط و مشارکت های خود را با سازنده ی بزرگ گوشی های هوشمند چینی هواوی کاهش دهند. نه تنها مجوز سیستم عامل آندروید برای دستگاه های آینده ی هواوی لغو شده است، حتی از برنامه های اندروید کیو بتا و ARM نیز حق استفاده ندارد. معماری ARM در پردازنده های کرین ساخت هواوی استفاده می شود، این شرکت با توجه به رعایت سیاست های جدید ایالات متحده آمریکا همکاری خود را با شرکت هواوی به پایان رساند.

اگرچه ایالات متحده آمریکا تحریم ها را تا 90 روز آینده به تاخیر انداخته است، اگر تحریم ها تاثیر خود را روی محصولات این شرکت بگذارند، هواوی به دنبال جایگزین کردن برنامه ی دیگری در گوشی های هوشمند خود خواهد بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، هواوی از توسعه دهندگان خواسته تا اپلیکیشن های خود را یه App Gallery ارسال کنند. App Gallery فروشگاه اپلیکیشن Huawei است که شباهت بسیاری به فروشگاه اپلیکیشن Galaxy Apps که به طور پیش فرض روی گوشی های سامسونگ نصب است دارد.

اگر تحریم های امریکا لغو نشود، هواوی App Gallery را جایگزین گوگل پلی استور می کند، زیرا بسیاری از گوشی های هواوی و آنر به طور پیش فرض از App Gallery  استفاده می کنند. بر اساس گزارش منتشر شده از رسانه های پرتغالی، Aptoide یک جایگزین متن باز برای گوگل پلی استور با بیش از 900 هزار اپلیکیشن و بیش از 100 میلیون کاربر، در حال مذاکره با هواوی است تا جایگزین مناسبی برای گوگل پلی استور باشد.

به یاد داشته باشید که بخشی از تحریم های هواوی به این دلیل است که گوگل مجوزهای استفاده از اندروید را برای هواوی لغو کرده است. به این معناست که هواوی نیاز به استفاده از پروژه ی متن باز اندروید AOSP دارد و مجوز عرضه گوشی با سرویس گوگل پلی استور را ندارد. در هر حال، هواوی تا 9 روز دیگر می تواند ازمجوز اندروید برای محصولات خود استفاده کند.هواوی نیز اعلام کرده است که در تلاش برای متقاعد کردن شرکت های مخابراتی اروپایی برای ارائه برنامه App Gallery در گوشی های هواوی و آنر است.

در مورد همکاری احتمالی هواوی با Aptoide ، باید ببینیم هواوی چگونه آن را اجرا خواهد کرد، اگر تحریم های هواوی دائمی و زیان آور باشد.

منبع gsmarena

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست