گوگل در هفته های اخیر بر کاهش مصرف داده در مرورگر خود در سیستم عامل اندروید تمرکز کرده است. غول اینترنتی با افزایش قابلیت LiteMode در هفته های اخیر به کاربران این امکان را می دهد تا ویدئو های با حجم کمتری را دریافت کنند.

گوگل در آخرین اقدام خود به دنبال کاهش استفاده از داده برای دانلود ویدئوها می باشد و با کاهش رزولوشن ویدئوها مصرف اینترنت کاربران را کاهش می دهد.

گوگل در مرورگر کروم نسخه (Chrome 86) با فعالسازی قابلیت (Enable download later) به کاربران خود این امکان را می دهد تا زمان دسترسی به وای فای ساعت ها و یا یک روز دیگر به تعویق بیاندازند.

عملکرد این ویژگی جدید به این صورت است که وقتی یک فایل را دانلود می کنید،می توانید سه گزینه (الان)، (پس از دسترسی به وای فای) و (بعدا) را انتخاب کنید. پس از دانلود فایل، یک اعلانی به کاربر جهت نهایی شدن دانلود نشان داده می شود.

این ویژگی باید برای کسانی کاربرد زیادی داشته باشد که فقط از گوشی هوشمند اندرویدی به جای رایانه شخصی استفاده می کنند مفید باشد. امیدواریم گوگل در مدیریت دانلود ها در سیستم عامل اندروید پیرفت های جدیدی ایجاد کند، مانند: مرتب سازی آسان فایل ها، دانلودها را مرتب سازی کتید و به راحتی جستجو کنید.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست