پردازنده های نسل دم رایزن توسط ای ام دی معرفی شدند

شرکت ای ام دی (AMD) یکی دیگر از تولید کننده های بزرگ پردازنده های کامپیوتری محسوب می شود ، این شرکت در سال گذشته برای رقابت با شرکت اینتل سری جدید پردازنده های خود را بانام رایزن معرفی کرد . در حال حاضر شرکت ای ام دی با بهبود پردازنده های رایزن خود سری دوم این نوع پردازنده ها را به بازار عرضه خواهد کرد .پردازنده های رایزن از نظر قیمت و قدرت از پردازنده های شرکت اینتل از برتری بالایی برخوردار می باشند .

شرکت AMD در حال حاضر اطلاعات زیادی از محصولات جدید خود منتشر نکرده است ، اما یکسری از اطلاعات برای پیش سفارش پردازنده های زن پلاس این شرکت منتشر شده است .  در هفته آینده ۴ پردازنده عرضه خواهند شد که شامل : دو پردازنده ۸ هسته ای با ۱۶ رشته پردازشی با نام رایزن ۷ می باشند و دو پردازنده ۶ هسته ای با ۱۲ رشته پردازشی با نام رایزن ۵ می باشند . تراشه رایزن ۷  مدل ۲۷۰۰x با قیمت ۳۲۹ دلار با قدرت فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز افزایش تا فرکانس ۴.۳ گیگاهرتز ، تراشه رایزن ۷ مدل ۲۷۰۰ با قیمت ۲۹۹ دلار با قدرت فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز افزایش تا ۴.۱ گیگاهرتز از سری پردازنده های گران قیمت رایزن می باشند .

پردازنده های سری ۵ رایزن که دو مدل می باشند ، مدل اولی ۲۶۰۰x با قیمت ۲۹۹ دلار با قدرت فرکانس ۳.۶ گیگاهرتز افزایش تا ۴.۲ گیگاهرتز ، مدل دیگر پردازنده رایزن ۵  ۲۶۰۰ که با قیمت ۱۹۹ دلار عرضه خواهد شد با فرکانس ۳.۴ گیگاهرتز افزایش تا ۳.۹ گیگاهرتز می باشد. هر ۴ مدل پردازنده جدید سری رایزن دارای فن های خنک کننده اختصاصی ای ام دی  Wraith می باشند ، ای ام دی تصمیم گرفته است این خنک کننده ها را به صورت رایگان همراه پردازنده ها عرضه کند ولی در سال گذشته به صورت جداگانه و یا همراه مدل های قوی تری عرضه می شد .

تراشه های سری جدید رایزن همانند تراشه های نسل قبل بر روی سوکت های AM4 نصب خواهند شد ، به این معناست که کاربران می توانند پردازنده های سری جدید خود را روی همان مادربورد های خود نصب و استفاده کنند . ای ام دی همچنین اعلام کرده است که یک تراشه جدید x470 رامعرفی کرده است که با تراشه های جدید سازگار است و می تواند ویژگی StoreMI  را ارائه دهد . کارابران به کمک این فناوری می توانند حافظه های SSD را با حافظه های قدیمی تر ترکیب کنند تا یک دیسک ذخیره سازی مجازی بسازند ، که این فناوری عملکرد بسیار سریع تری را ارائه می دهد .

منبع theverge

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست