پردازنده های هوش مصنوعی اینتل رو نمایی شد

تراشه های هوش مصنوعی اینتل معرفی شد

اینتل از دو پردازنده جدید خود رونمایی کرده است که برای مراکز بزرگ محاسباتی(رایانشی) طراحی شده اند. این دو پردازنده بنخستین محصولات شرکت اینتل خواهند بود که برای استفاده از هوش مصنوعی بهره مند می شوند. این دو تراشه از نخستین محصولات غول دنیای تراشه های کامپیوتری می باشد که از پروژه ی پردازنده شبکه عصبی (NPP) Nervana می باشند که یکی از آن ها برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می گیرند و دیگری برای استنتاج استفاده خواهند شد.

پردازنده Nervana NNP-T با کد نام Spring Crest برای کاربردهای آموزشی در هوش مصنوعی به برده خواهد شد و مجهز به 24 خوشه پردازشی Tensor است که به برای تامین برق شبکه های عصبی طراحی شده اند. سیستم جدید اینتل بر روی تراشه (SoC) تمام نیازهای را که برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی بر روی سخت افزار اختصاصی نیاز دارند را در اختیار کاربران قرار می دهد.

پردازنده Nervana NNP-I موسوم به Spring Hill که بر روی چیپ استنتاج شرکت اینتل است که از فرایند لیتوگرافی 10 نانومتری به همراه هسته های  Ice Lake ساخته شده است که به کاربران در استقرار سیستم های آموزش دیده هوش مصنوعی کمک کند.

پردازنده های جدید اینتل با هدف انجام کارهای سنگین هوش مصنوعی در مراکز داده طراحی شده اند، به طوری که کاربران دیگر برای انجام وظایف سنگین متکی به پردازنده های Xeon نباشندپردازنده های Nervana NNP-T و NNP-I برای رقابت با واحد پردازشی Tensor Procesing شرکت گوگل و  NVDLA شرکت انویدیا و  Inferentia AWS شرکت آمازون طراحی شده اند .

نوئین رئو، معاون رئیس گروه محصولات هوش مصنوعی شرکت اینتل در مورد چگونگی عملکرد پردازنده های جدید این شرکت به تسهیل فراگیری هوش مصنوعی گفت: برای رسیده به آینده ای که هوش مصنوعی در در همه جا فراگیر شود، باید به تجزیه تحلیل داده های تولید شده بپردازیم و اطمینان حاصل کنیم که شرکت ها برای استفاده کارآمد از داده هایشان و پردازش های آن ها قدرت کافی را دارند و هوشمندانه تر انجام شود. همچنین برای مقیاس پذیری و بالا بردن بازدهی، مراکز داده و ابری باید به برنامه های پیچیده هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند. در هر حال برای فراگیری هوش مصنوعی در همه جا، یک رویکرد جامع از سخت افزار و نرم افزار برای برنامه های کاربردی صنعت هوش مصنوعی نیاز داریم.

منبع techradar

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست