پردازنده Hewitt Lake اینتل برای اینترنت اشیاء معرفی شد

اینتل پردازنده Hewitt Lake را برای اینترنت اشیاء معرفی کرد

رویداد MWC(کنگره جهانی موبایل) هر ساله در شهر بارسلون برگزار می شود و شرکت های مطرح تکنولوژی محصولات جدید خود را معرفی میکنند. برخلاف باور عموم، در کنگره جهانی موبایل فقط گوشی گوشی های هوشمند معرفی نمی شوند. به عنوان مثال شرکت اینتل در رویداد MWC 2019 یک محصول زیربنایی تری معرفی کرد. اینتل در کنگره جهانی موبایل از یک تراشه ی جدید SoC برای دستگاه های مرزی Edge Devices و همچنین از یک آرایه کیت با قابلیت برنامه ریزی ( FPGA) همراه کارت شتاب دهنده N3000 جهت حمل ترافیک شبکه را تا ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه معرفی کرد.

تراشه ی جدید اینتل با نام رمز Hewite lake در خانواده ی ریز پردازنده ی های سرور ۶۴ بیتی ( Xeon D ) چند هسته ای این شرکت قرار می گیرد. اینتل با معرفی این تراشه وعده هایی برای بهبود در بازه های توانی و عملکرد شبکه مرکزی و همچنین راه حل های ذخیره سازی داده است. اینتل ادعا می کند این تراشه جدید با فرکانس پایه بالاتر از تراشه ی Xeon D-1500 NS می باشد (D-1500 از سری پردازنده های ۱۴ نانومتری این شرکت است که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد). در حال حاضر جزئیات بیشتری از پردازنده جدید اینتل در دسترس نمی باشد. پردازنده ی Hewite lake احتمالا دارای یک هاب کنترل بر پایه پلتفرم یکپارچه (PCH) و یک آرایه ی Ball Gridو از شامل سایر ویژگی های قابل مقایسه سری تراشه های فعلی این شرکت تشکیل شده است.

با این حال، کارت شتاب دهنده ی با قابلیت برنامه ریزی FPGA N3000 که Vista Gerek نام گذاری شده است، با نیمی از ارتفاع و طول کامل می باشد که از دو اسلات استفاده می کند که برای vRAN سفارشی و شامل راه حل های اصلی بهینه سازی می باشد. طبق گفته ی اینتل، سخت افزار داخلی این کارت شامل ۱۰۱ میلیون آلمان منطقی، ۹ گیگابایت حافظه رم ddr4 و شامل ۱۴۴ مگابایت حافظه QDR İV و دو آداپتور شبکه XL710 برای پردازش های بسته می باشد. این کارت می تواند از عهده ی بارهای کاری سنگین ۸ بار ۱۰ گیگابایتی و یا از ۴ بار ۲۵ گیگابایت بر ثانیه ای به راحتی انجام دهد. این شرکت از این محصول به عنوان راه حلی برای دسترسی به شبکه های رادیویی 5G ، برنامه های اصلی شبکه و … قرار داده است. انتظار می رود کارت N3000 در سه ماهه ی سوم سال 2019 روانه بازار شود.

علاوه‌ بر تراشه‌های Hewitt Lake و کارت N3000، شرکت اینتل در کنگره‌ی جهانی موبایل امسال از شراکت خود با شرکت‌های اریکسون و ZTE برای تعبیه تراشه‌های Snow Ridge خود در طراحی ایستگاه‌های پایه 5G این دو شرکت یاد کرد.همچنین نمایندگان اینتل خاطرنشان ساخته اند که این شرکت‌ها برای بهینه‌سازی راه‌حل 5G RF مورد استفاده در مودم XMM 8160 خود (که عرضه‌ی آن برای سال آینده برنامه‌ریزی شده است) در حال کار با شرکت Skyworks بوده و برای ساخت مودم 5G خود در یکی از ماژول‌های M.2 آینده‌ی شرکت Fibocam با عنوان FG100 در حال همکاری با این شرکت است.

علاوه بر پردازنده ی Hewitt Lake و کارت N3000، اینتل امروز در جریان رویداد MWC 2019 اعلام کرد که با شرکت های اریکسون و ZTE همکاری خواهد کرد تا تراشه Snoring Ride اینتل را در طرحهای ایستگاهی پایه 5G این دوشرکت اعلام کرد.  همچنین مدیران اینتل اعلام کرده اند که با شرکت Skyworks با هدف بهینه سازی راه حل 5G RF برای مودم های XMM 8160 (که عرضه ی آن پیش از آغاز سال 2020) خواهد بود و با شرکت Fibocam سازنده ی ماژول M.2 برای ساختن مودم 5G خود به محصولی به عنوان FG100 همکاری خواهند کرد.

منبع venturebeat

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست