پهپاد فالکون با 50 دقیقه پرواز

شاید نام زیرو زیرو رباتیک (Zero Zero Robotics) برای شما نا آشنا باشد، اما هلی شات تا شدنی این شرکت با نام (Hover Camera) محصول شناخته شده ای در بازار تصویر برداری هوایی می باشد. در ماه گذشته شرکت تولید کننده پهپاد زیرو زیرو، پهپاد هاوور 2 (Hover 2) را برای بررسی های بیشتر در اختیار آزمایش کنندگان محصولات هوایی قرار داد. گفته می شود در ساخت این پهپاد از هواپیمای جنگی وی 22 اسپری (V22 Osprey) الهام گرفته شده است و زیرو روباتیک محصول جدید خود را در CES 2020 معرفی کرد. محصول جدید این شرکت وی کوپتر فالکون (V-Copter Falcon) نام گذاری شده است، همانطور که از نام این محصول پیداست، وی کوپتر فالکون یک پهپاد وی (V) شکل است که دارای دو پره می باشد و قادر به 50 دقیقه پرواز بدون توقف است. 50 دقیقه پرواز بدون توقف این پهپاد فوق العاده می باشد، این قابلیت می تواند شرکت دی جی آی (DJI) را بسیار نگران کند، پرچمدار این شرکت فقط قادر به 30 دقیقه پرواز می باشد.

عمر باتری عالی پهپاد فالکون به دلیل کاهش تعداد پروانه ها از چهار عدد به دو عدد باعث شده است تا مصرف انرژی بسیار کمتری داشته باشد، همچنین وزن این پهپاد کاهش داده شده است و همین موضوع باعث شده است این محصول طراحی آیرودینامیکی بهتری را داشته باشد.  پهپاد وی کوپتر فالکون در عملکرد به جای کج کردن بدنه برای حرکت پره های خود را جداگانه کج می کند و پهپاد را به سمت جلو هدایت می کند. پس از اتمام شارژ این پهپاد به راحتی می توانید باتری آن را تعویض کنید و همچنین در صورتی که پهپاد پرواز نمی کند می توانید بازوهای آن را تا کنید تا فضای کمتری را اشغال کند و در جا به جایی آسیب نبیند.

پهپاد فالکون مانند پهپاد هاور 2 از دوربین استریو در جلوی دستگاه برای درک عمق و تشخیص برخورد با موانع استفاده می کند و قادر است با سرعت 7 متر بر ثانیه معادل 25 کیلومتر در ساعت پرواز کند. در این پهپاد از یک دوربین 12 مگاپیکسلی (سنسور 2.3/1 اینچی شرکت سونی ) که بر روی یک گیمبال 3 محوره که در زیر دوربین استریو قرار داده شده است و می تواند با رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه یا در رزولوشن 2.7K با حداکثر سرعت 60 فریم در ثانیه یا با رزولوشن 1080 با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. محصول جدید شرکت زیرو زیرو از 8 گیگابایت حافظه برای ذخیره سازی استفاده می کند و تا 256 گیگابایت کارت حافظه پشتیبانی می کند.

فالکون مانند محصولات قبلی شرکت زیرو زیرو رباتیک از الگوریتم های ردیابی بصری این شرکت برای دنبال کردن انسان و مسیر یابی خودکار استفاده می کند و عملکرد الگوریتم های بصری این شرکت با پیشرفت های نرم افزاری  و با استفاده از پردازنده ی اسنپدراگون کوالکام، به میزان قابل توجهی بهبود داشته است. علاقه مندان به این پهپاد می توانند با استفاده از ویژگی های ردیابی خودکار برنامه ریزی شده از این پهپاد برای ضبط تصاویر سینمایی با تعدادی از الگوهای مختلف برای ویزایش فیلم در لحظه ی فیلم برداری و یا بعد از ضبط فیلم نیز استفاده کنند. همچنین می توانید با استفاده از یک کنترلر همراه، این پهپاد را به صورت دستی تا محدوده 7 کیلومتری و 2/5 ساعت عمر باتری کاملا دستی هدایت کنید.

با توجه به مدت زمان پرواز و ویژگی های نرم افزاری، قیمت 999 دلاری این پهپاد معقول به نظر می رسد و مطمئنا گزینه ی مقرون به صرفه تری در مقایسه با مویک 2 شرکت دی جی آی می باشد. البته فعلا کیفیت تصویر برداری پهپاد فالکون بررسی نشده است، قطعا پهپادهای شرکت DJI که از قابلیت زوم نیز برخوردار می باشند از پهپاد فالکون که از حسگر 1/2.3 اینچی سونی و 12 مگاپیگسل رزولوشن، برتری خوبی دارد. پهپادهای شرکت زیرو زیرو فاقد زوم اپتیکال هستند. امیدواریم پهپاد فالکون در ماه فوریه راهی بازار شود.

منبع engadget

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست