ژاپن برای دفاع از حملات سایبری یک ویروس کامپیوتری توسعه می دهد

حملات سایبری

به گفته برخی از منابع ژاپنی، ژاپن در ماه مارس سال آینده اولین ویروس رایانه ای خود را برای دفاع در برابر حملات سایبری توسعه می دهد. منابع وزارت دفاع کشور ژاپن در روز دوشنبه هفته ی گذشته اعلام کردند که در حال بررسی نرم افزارهای مخرب هستند که به صورت باج افزار وارد سیستم های کامپیوتری می شوند و امیدوار هستند که با نفوذ به سیستم های کامپیوتری هکرها از حملات سایبری آن ها جلوگیری کنند.

دولت ژاپن اعلام کرده است که قصد دارد ظرفیت های دفاعی خود را فراتر از حوزه های دفاعی زمین، دریایی و هوایی برده تا در زمینه های جدید امنیت فضای مجازی نیز افزایش خواهد داد.

بر اساس گزارش های منتشر شده از ژاپن نشان می دهد که این کشور از دیگر کشورها در زمینه امنیت فضای مجازی و سایبری بسیار عقب است. ژاپن در این برنامه ریزی خود قصد دارد تعداد کارکنان در فضای سایبری را از 150 نفر به 220 نفر افزایش دهد. در مقایسه با دیگر کشور ها ایالات متحده با 6200 نفر، کره شمالی 7 هزار نفر و چین 130 هزار نفر در بخش امنیتی استخدام شده اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، وزارت خانه ژاپن اقدامات خاصی را علیه حملات سایبری در نظر گرفته است زیرا این کشور در ماه دسامبر متعهد شده است دفاع از فضای سایبری خود را تقویت کند. یک منبع معتبر از وزارت خانه ژاپن اعلام کرده است که ویریوسی که توسط یکی از شرکت های خصوصی داخلی توسعه یافته شده است، فقط برای اعداف دفاعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

منبع japantimes

نمایندگی

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست