کاهش علاقه به مشاغل بلاک چین به دلیل کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی

کار در بلاک چین

این روزها بازار ارزهای رمزنگاری شده وضعیت خوبی را سپری نمی کنند و این موضوع روی مشاغل مرتبط به بازار ارزهای رمزنگاری شده تاثیر زیادی گذاشته است .قیمت ارزهای رمزنگاری شده و علاقه به مشاغل مرتبط با حوزه کریپتو (Crypto) رابطه مستقیمی دارد .اطلاعاتی از CNBC توسط آنجل لیست (AngelList) شرکت استخدامی کسب و کارهای استارتاپ جمع آوری شده است ،  این داده ها نشان می دهد که به دلیل افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری شده در سال گذشته ، تعداد موقعیت ها و علاقه مندی های مرتبط به ارزهای رمزنگاری شده افزایش پیدا کرد .اما در سال جاری با کاهش شدید قیمت ارزهای رمزنگاری شده تعداد درخواست شغل های مرتبط با آن نیز کاهش داشته است .

بر اساس اطلاعات منتشر شده از پلتفرم آنجل لیست ، در سال گذشته فناوری بلاک چین چهل درصد از آگهی های شغلی را به خود اختصاص داده بود ، اما در سال جاری به بیست درصد رسیده است . در حال حاضر صنعت بلاک چین ، در لیست سه صنعت برتر علاقه مندی مشاغل قرار دارد.
کاهش نیروهای صنعت بلاک چین در شرکت ها
وبسایت آگهی مشاغل İndeed نیز روند مشابهی را با کاهش قیمت ارزهای رمزنگاری شده و کاهش علاقه مندی متقاضیان شغل در صنعت بلاک چین و درج آگهی مشاغل مرتبط با کریپتو گزارش کرده است . بر اساس گزارش منتشر شده از این وبسایت ، از اکتبر ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۷ اوج تقاضای علاقه مندان به مشاغل صنعت ارزهای رمزنگاری بوده است .
اگر به اطلاعات سال قبل از اکتبر ۲۰۱۶ تا اکتبر ۲۰۱۷ نگاه کنید ، علاقه ی افراد جویای کار به مشاغلی که مرتبط با ، بیت کوین ، بلاک چین و ارزهای رمزنگاری است به میزان ۴۸۱.۶۱ درصد افزایش داشته و همچنین ، علاقه مندی کارفرمایان به این صنعت نیز به میزان ۳۲۵ درصد افزایش داشته است . در حال حاضر علاقه مندی کارفرمایان به مشاغل مرتبط به ارزهای رمز نگاری شده از اکتبر ۲۰۱۷ تا اکتبر ۲۰۱۸ به میزان ۲۵.۴۹ درصد و در همین بازه زمانی ، افراد جویای کار در این زمینه نیز به میزان ۳.۰۶ درصد کاهش داشته است .

علاوه بر این بسیاری از کارفرمایان و کسب و کارهای استارتاپ فعال در این زمینه بلاک چین ،  تعدادی از کارمندان خود را تعدیل کرده اند ‌.جوزف اولین ، بنیان گذار ارز اتریوم و کانسن سیز گفت : ما قصد داریم برای بازسازی شرکت ۱۳ درصد از کارکنان خود را تعدیل کنیم ، در نامه ای به کارکنان این شرکت نوشت :

ما در مورد consesSys 2.0 بسیار هیجان زده هستیم ، اولین گام ما در پیشبرد این مسیر دشوار خواهد بود . ما بخش های مختلف شرکت را از جمله راه حل های spokes و consesSys و سرویس های توزیع را ساده تر می کنیم ، که منجر به کاهش ۱۳ درصدی کاربران خواهد شد .

تعدیل کارمندان در Steemit
اوضاع شرکت Steemit در شرایط بحرانی قرار دارد و در حال برنامه ریزی برای تعدیل ۷۰ درصدی کارمندان خود است . کاهش قیمت ارزهای رمزنگاری شده ، پایین آمدن خرید و فروش و همچنین افزایش هزینه های سخت افزار بلاک چین ، از دلایل تعدیل نیروی کار در این شرکت ها می باشد .

با این حال اوضاع تمام شرکت ها بد نیس ، در این میان وب سایت تخصصی کاریابی لینکدین (LinkedIn) اخیرا اعلام کرده است که موقعیت های شغلی توسعه دهنده بلاک چین بیشترین رشد را داشته است .

منبع ccn

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست