کوالکام بزرگترن تولید کننده پردازنده های موبایل در سال ۲۰۱۷

در سال 2017 شاهد بودیم که تراشه های کوالکام با تنش های زیادی همراه بود . شرکت های اپل و کوالکام با شکایت هایی که علیه یکدیگر داشتند منجر به این شد که شرکت کوالکام از تولید مودم آیفون های CDMA انصراف دهد و شرکت مدیا تک در سال 2018 جایگزین شرکت کوالکام جهت تامین این مودم ها شود .

در سال 2017 شرکت برودکام در پیشنهادی خیره کننده ای که ارائه داده بود قصد خرید شرکت کوالکام را داشت ، با وجود این همه مشکلات و تنش ها شرکت کوالکام به راه خود ادامه داد و توانست به رتبه ی بزرگترین تولید کننده ی تراشه های موبایل برای خود حفظ کند . در سه ماهه سوم سال 2017 شرکت کوالکام سهم 42 درصدی درآمد حاصل از تراشه های بازار را از آن خود کرد ، این آمار در مقایسه با سال گذشته که سهم 41 درصدی کوالکام در بازار بود نشان می دهد کوالکام رشد یک درصدی را نسبت به سال 2016 داشته است . شرکت اپل در رتبه ی دوم بازار پردازنده های موبایل قرار دارد که با سهم 20 درصدی نسبت به آمار سال گذشته که 21 درصد سهم بازار را در اختیار داشت نشان می دهد شرکت اپل در این بازار با کاهش یک درصدی روبه رو شده است .

شرکت مدیا تک رتبه ی سوم در بازار پردازنده های موبایل را در اختیار خود دارد با سهم 14 درصدی در بازار پردازنده های موبایل به کار خود در سال 2017 پایان داد . شرکت مدیا تک در سه ماهه سوم سال 2016 سهم 18 درصدی پردازنده های موبایل در اختیار خود داشت . در رتبه ی چهارم شرکت سامسونگ توانست با رشد 38 درصدی به سهم 11 درصدی در بازار برسد ، این روند پیشرفت سامسونگ را نشان می دهد که نسبت به سال گذشته که سهم 8 درصدی را در اختیار خود داشت . اما از دیگر تولید کننده پردازنده های موبایل که سهم 8 درصدی را در بازار دارد پردازنده های سیلیکون شرکت هواوی است ، شرکت هواوی نسبت به سال گذشته 33 درصد افزایش داشته است .

توجه داشته باشید شرکت کوالکام در تمام بخش های تولید پردازنده از ماه ژانویه تا ماه سمپتامبر روند روبه رشدی را نداشته است . شرکت کوالکام در بازار پردازنده های رده بالا که با قیمت 400 دلار و یا بیشتر به بازار عرضه می شوند با کاهش فروش در این بخش مواجه شده است . به گفته شوبیت سرواستاوا یکی از تحلیلگران شرکت کانترپوینت ریسرچ : نشان می دهد شرکت های هواوی ، اپل و سامسونگ با پیشرفتی که در این بخش از پردازنده ها داشته اند توانسته اند سهم کوالکام را در این بخش از آن خود کنند .

بازیگران این بازار سامسونگ ، اپل و هواوی در طول چندین سال اخیر پیشرفت های خوبی در تولید تراشه های ساخت خود داشته اند ، در نتیجه سهم این شرکت ها از پردازنده های ساخت خود از 20 درصد سال 2015 به 30 درصد افزایش دست یافته اند . این موضوع آسیب های زیادی به شرکت های مدیا تک ، مارول ، برودکام و همچنین دیگر تولید کنندگان رسانده است . به طور کلی در سه ماهه سوم ، درآمد حاصل از پردازنده های موبایل به 8 میلیارد دلار افزایش یافته که نشان می دهد این بازار رشد 19 درصدی را داشته است . براساس گزارشی که از نیل شاه مدیر عامل شرکت کانترپوینت منتشر شده است ، تولید کنندگان باهدف تعبیه ی هسته های بیشتر در پردازنده های خود با تجربه ای بیشتر به سمت تولید معماری ساخت پردازنده های خود می روند . به گفته ی وی ، شرکت های اپل و هواوی در ساخت پردازنده های خود از پردازش های عصبی در ساخت چیپ های پردازنده ی خود استفاده می کنند و این روند میان شرکت ها رو به افزایش خواهد بود .

منبع شرکت نرم افزاری آرپا

نمایندگی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست