موتور جستجوی گوگل سال هاست که به صورت پیش فرض در مرورگر موزیلا می باشد و قرارداد این همکاری تا پایان سال 2020 انقضا دارد.بر اساس گزارش ZDNet، شرکت موزیلا و گوگل قرارداد همکاری خود را تا پایان سال 2023 تمدید کردند تا همچنان گوگل موتور جستجوی پیش فرض موزیلا باشد. در حال حاضر این دو شرکت تمدید قرارداد خود به طور رسمی اعلام نکرده اند. وب سایت ZDNet تخمین زده است که شرکت موزیلا از این قرارداد سالانه 400 الی 500 میلیون دلار از شرکت گوگل دریافت خواهد کرد. انتظار می رود جزئیات این قرارداد تا اواخر پاییز سال آینده میلادی اعلام شود.

سخنگوی شرکت موزیلا (جاستین اوکلی) در مصاحبه ی خود با وب سایت (The Verge) اعلام کرد: همکاری موزیلا و گوگل همچنان ادامه خواهد داشت و گوگل به عنوان موتور جستجوی پیش فرض موزیلا در بسیاری از نقاط جهان باقی خواهد ماند. ما مشارکت خود را گسترش داده ایم و در روند روابط خود تغییری نخواهیم داد.

این قرارداد در حالی تمدید شده است که موزیلا به تازگی اعلام کرده بود که قصد دارد 250 نفر از کارکنان خود را اخراج کند که حدود یک چهارم از نیروی کار موزیلا را تشکیل می دهند. میشل پیکر، مدیرعامل موزیلا اخیرا اعلام کرده بود که همه گیری ویروس کرونا تاثیر چشمگیری را بر درآمد ما گذاشته است و قصد داریم بر ساخت محصولات جدید که مردم دوست دارند و میخواهند از آنها استفاده کنند و جریان های جدید درآمدی متمرکز شویم.

موزیلا بیشتر درآمد خود را از شرکت های کسب می کند که به صورت پیش فرض در فهرست موتور جستجوی پیش فرض خود قرار دارند مانند Yandex  در کشور روسیه و بایدو در در کشور چین که به صورت پیش فرض در فهرست موتور جستجوی موزیلا قراردارند به شرکت موزیلا مبلغی را پرداخت می کنند. قرارداد ادامه همکاری گوگل و موزیلا بعد از تعدیل حدود 70 درصد از کارمندان موزیلا به امضا رسید.

همچنین در یک دهه گذشته سهم مرورگر فایرفاکس در بازار مرورگرها کاهش یافته است و در این سال ها چندین محصول بزرگ مانند گوشی هوشمند فایرفاکس و سیستم عامل فایرفاکس OS نیز معرفی شد که تمام آن ها به نتیجه ای نرسیدند.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست