گوگل

با توجه به اینکه صنعت فناوری در حال پیشرفت است، گوگل اعلام کرد که قصد دارد برای شهروندان امریکایی که در حوزه ی فناوری به دنبال شغل می گردند، دوره های آموزشی را برگزار خواهد کرد. غول جستجوی اینترنتی دوره ی آموزشی زبان برنامه نویسی پایتون (Python) را برگزار می کند، یادگیری این زبان که توانایی های بسیار بالایی دارد، می تواند برای علاقه مندانی که در حوزه ی فناوری دنبال شغل می گردند بسیار مهم باشد. این دوره ی آموزشی با نام اتوماسیون آی تی همراه با گواهی حرفه ای پایتون (IT Automation With Python Professional Certificate)، از طریق سرویس آموزش آنلاین Coursera در دسترس علاقه مندان خواهد بود. این آموزش به صورت 6 دوره ای در سطح آموزشی مبتدی شروع می شود، که در نهایت به انجام یک پروژه ی نهایی متمرکز بر برنامه نویسی اتوماسیون به پایان می رسد.

گوگل همچنین گفت که 2500 بورس تحصیلی مبتنی بر آموزش IT را از طریق Google.org،بازوی بشر دوستانه خود را در اختیار علاقه مندان فناوری قرار می دهد. بورسیه های تحصیلی از طریق موسسات غیر انتفاعی از جمله Goodwill ، Merit America و Upwardly Global ارائه خواهد شد. این خبر در حالی منتشر می شود که گوگل در مورد پیامدهای گسترش فناوری و اتوماسیون شدن مشاغل و نیروی های کار، مورد بررسی قرار میگیرد. دوره ی آموزشی زبان برنامه نویسی پایتون، بخشی از برنامه های (Grow With Google) می باشد، ابتکاری که 3 سال پیش معرفی شد و گوگل در این شرکت 1 میلیارد دلار را برای آماده سازی نیروی کار مورد نیاز در صنعت فناوری سرمایه گذاری کرده است.

در ماه اکتبر، ساندرا پیچای مدیر عامل گوگل و ایوانکا ترامپ مشاور کاخ سفید برنامه های گوگل را اعلام کردند که این شرکت قصد دارد در طی 5 سال آینده 25 هزار فرصت آموزشی برای آمریکایی ها جهت آموختن مهارت های فناوری جهت ورود به بازار کار، ارائه خواهد کرد. پیچای همچنین گفت که گوگل وعده می دهد که بخشی از برنامه های تعهد به آمریکا باشد. کاخ سفید در تلاش است تا برنامه ای را با هدف گسترش برنامه های آموزشی و به توانایی بخشیدن به کارکنان امریکایی از دوره ی دبیرستان تا بازنشستگی، ایجاد کند. در همان زمان، پیچای همچنین اعلام کرد که برنامه های آموزشی گوگل برای صدور گواهینامه متخصصان فناوری اطلاعات تا پایان سال 2020 به 100 دانشکده جامعه آمریکا گسترش می یابد.  این برنامه در Coursera نیز موجود می باشد.

منبع cnet

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست