کد نام گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

غول جستجوی اینترنتی، اخیرا به روز رسانی اپلیکیشن گوگل مسنجر (Google Messages) را منتشر کرده است. بر اساس تجزیه و تحلیل کئد منبع نسخه جدید گوگل مسنجر توسط کارشناسان،وب سایت 9to5 Google ادعا می کند که تیم توسعه این اپلیکیشن به اضافه کردن قابلیت رمزنگاری (End-to-End Encryption) به پیام رسان RCS نزدیک تر شده اند.

پیام رسان (Rich communication services) یا RCS ، جایگزین پیام رسان قدیمی SMS می باشد و همانند دیگر سرویس های پیام رسان از قابلیت های مشابهی بهره مند می باشد. اما پیام رسان RCS از قابلیت رمزنگاری سرتاسری بهره مند نمی باشد ولی دیگر پیام رسان های محبوب مانندواتساپ، سیگنال و آی مسیج اپل از قابلیت رمزنگاری سرتاسری بهره مند می باشند.

با توجه به اینکه کاربران اندروید از پیام رسان RCS استقبال خوبی نداشتند، اما در سال گذشته میلادی ، اپراتورهای بزرگ مخابراتی در امریکا اعلام کردند که در سال 2020 از پیام رسان RCS پشتیبانی خواهند کرد. کمپانی گوگل برای نخستین بار در سال 2018 از اپلیکیشن RCS به عنوان سرویس پیام رسان اصلی سیستم عامل اندروید رونمایی کرد و در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد که این پیام رسان برای کاربران آمریکایی آغاز به کار کرده است.

بر اساس بررسی های کد منبع به روز رسانی پیام رسان گوگل مسینجر، سرنخ هایی کشف شده است که به قابلیت های آینده ی این پیام رسان اشاره می کنند. تحلیلگران وب سایت 9to5Google ادعا می کنند که در کدهای منبع این پیام رسان 12 بار به رمزنگاری سراسری اشاره شده است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در دسترس نیست که مشخص شود که فرستنده و گیرنده پیام در پیام ها برای بهرمند شدن از قابلیت رمزنگاری سرتاسری باید از خود اپلیکیشن استفاده کنند یا خیر. در به روز رسانی جدیدی که گوگل منتشر کرده است، قابلیتی اضافه شده است که کاربران می توانند اجازه دهند تا دیگر اپلیکیشن ها به پیامک هایشان دسترسی داشته باشند، در واقع قابلیت خواندن پیام های رمزنگاری را داشته باشند یا خیر.

در حال حاضر گوگل زمان دقیقی را برای اضافه کردن قابلیت رمزنگاری سرتاسری را به پیام رسان RCS اعلام نکرده است و حتی مشخص نیست که این قابلیت به این پیام رسان اضافه خواهد شد یا خیر.

منبع theverge

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست