گوگل در سال گذشته تبلت پیکسل اسلیت را در کنار گوشی های هوشمند پیکسل 2 و پیکسل 3 ایکس ال معرفی کرد. این تبلت مجهز به سیستم عامل کروم او اس (Chrome os) شده است که سعی بر جذب نظر کاربران حرفه ای تبلت و فراموش کردن تبلت نکسوس که با سیستم عامل اندروید موفق به درخشش نشد. این شرکت به دلیل اینکه شرایط خوبی در این بازار نداشت خروج خود را رسما از بازار تبلت ها اعلام کرد.

پیکسل اسلیت به عنوان جانشین تبلت اندرویدی این شرکت معرفی نشده است و بدین ترتیب دیگر شاهد تولید و عرضه ی تبلت دیگری مجهز به سیستم عامل اندروید و کروم او اس از گوگل نخواهیم بود. همچنین شایعاتی منتشر شده بود مبنی بر اینکه گوگل در حال تولید دو تبلت جدیدتر با ابعادی کوچک تر از پیکسل اسلیت خواهد بود که با توجه به خروج گوگل از بازار تبلت ها، این دو پروژه نیز نیمه کاره رها خواهند شد.

اما گوگل قصد دارد روی لپ تاپ های با سیستم عامل کروم او اس تمرکز کند، سیستم عامل Chrom OS سهم زیادی از بازار لپ تاپ های ارزان قیمت را به خود اختصاص داده است و گوگل در نظر دارد سرمایه گذاری وسیعی را  در توسعه این سیستم انجام دهد. با این حال، معرفی این لپ تاپ جدید در کنار گوشی هوشمند گوگل پیکسل 4 و پیکسل ایکس ال 4 تا پایان سال جاری پیش بینی می شود.

با توجه به اینکه حتی گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال فروش خوبی نداشتند، می توان فرض کرد که قربانی تجدید نظر گوگل برای تولید سخت افزار، تبلت پیکسل اسلیت خواهد بود. اما گوگل متعهد به پشتیبانی از آن تا پایان ماه ژوئن سال 2024 خواهد بود. بر اساس اعلام ریک اوسترلو ( مدیر بخش محصولات و سرویس های گوگل ) از تعهد 100 درصدی بخش توسعه  اندروید و کروم او اس برای همکاری و پشتیبانی از شرکای تجاری در تمام بخش های بازار ( مصرف کننده های سازمانی و عادی ) خواهد بود.

نمایندگی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست