ابزارهای جدید ادوبی برای رسم واقعیت افزوده معرفی شد

شرکت ادوبی در روز گذشته ،  در رویدادی که در شهر لس آنجلس برگزار کرد برخی از محصولات و خدمات جدید خود را معرفی کرد . ادوبی علاوه بر نسخه جدید فتوشاپ برای آیپد و معرفی نسخه جدید ادوبی پریمیر راش ، از دیگر ابزارهای خود نیز رونمایی کرد .Project Aero نام ابزار جدید ادوبی می باشد که به وسیله ی این ابزار می توان تجربه های مبتنی بر واقعیت افزوده را خلق کرد و ابزار Project Gemini رسم نقاشی را برای کاربران آیپد فراهم می کند ، این دو ابزار معرفی شده در کنار دیگر محصولات معرفی شده از اهمیت بیشتری برخوردار هستند . در حال حاضر شرکت ادوبی از پیشوند Project در کنار نام محصولات جدید خود استفاده کرده است ، به این معنی می باشد که این محصولات فعلا در دسترس کاربران نمی باشد و در حال آماده سازی هستند . ادوبی تصمیم دارد با گذشت زمان ، ابزارهای جدید خود را به مجموعه نرم افزار های Creative Cloud اضافه کند .

ادوبی - واقعیت افزوده

واقعیت این است که ادوبی در حال راه اندازی ابزاری می باشد که به وسیله ی آن وارد حوزه ی واقعیت افزوده شود ، این موضوع چندان تعجب برانگیز نیست ، ادوبی شرکتی نیست که فقط روی یک فناوری متمرکز شود ،این شرکت همواره علاقه خود را برای فناوری های جدید نشان داده است . Project Areo ، که با دیگر ابزارهای فتوشاپ و ادوبی دایمنشن برای خلق تجربه های جدید .اقعیت افزوده ادغام شده است . ادوبی اعلام  کرده است نسخه بتای این نرم افزار در دسترس است ولی نسخه گسترده تر را در سال 2019 ارائه می کند .

ابزار جدید دیگری که ادوبی در این رویداد بزرگ معرفی کرد Project Gemini نام دارد که برخی از تکنولوژی هایی که در فوتوشاپ مورد استفاده قرار گرفته شده است در این ابزار استفاده شده است  که طراحان را قادر می سازد در آیپد تصاویر و نقاشی های خود را رسم کنند . این برنامه همچنین از برخی دیگر از ابزارهای طراحی شرکت ادوبی از جمله فتوشاپ اسکچ (Photoshop Sketch) و ایلیسترتور دراو (Illustrator Draw) برای تجربه ی حرفه ای تر کاربران بهره مند شده است . در واقع ، با پشتیبانی از قلم های فتوشاپ در این ابزار ، امکان ضبط تایم لپس از دیگر قابلیت های این ابزار خواهد بود .  از دیگر قابلیت های این ابزار ، ایجاد ماسک ، شبکه ها ، ترسیم نقاشی و … می باشد . اما نکته ی جالبی که وجود دارد ، طراح مشهوری با نام وبستر (Webster) در پشت توسعه این ابزار قرار دارد و طراحان باید بابت کیفیت این ابزار تردیدی نداشته باشند .

ادوبی در یادداشتی که برای معرفی این ابزار نوشته است ، می گوید : ما از طریق تست های دقیقی که به وسیله ی هنرمندان با سطوح های مختلف انجام دادیم ، همچنین درباره ی چگونگی عملکرد ابزارهای رسم و طراحی پرداختیم . پروژه ی Gemini بر فراید تسریع در رسم و نقاشی متمکز شده است .ادوبی در ادامه یادداشت خود نوشته است : طراحان می توانند طبیعی ترین قلمو ها را که توسط کایل وبستر طراحی شده اند را در این پروژه داشته باشند . قلم های داینامیک از جمله آب رنگ و روغنی ، روش های جدید انتخاب ماسک و تبدیل و ادغام تکنولوژی با تیم تحقاتی و پژوهشی ادوبی اشاره کرد .

Geminiدر پروژهی Gemini طراحان می توانند از قلم های موجود در فتوشاپ دسترسی داشته باشند و به راحتی می توانند فایل های خود را میان دوبرنامه جابه جا کنند . همانند دیگر پروژه های معرفی شده شرکت ادوبی ، پروژه Gemini در مرحله  بتا می باشد . در حال حاضر ، این ابزار فقط برای آیپدهای شرکت اپل عرضه خواهد کرد ، هرچند که اعلام کرده است در آینده ی نزدیک این برنامه را برای سایر سیستم عامل ها ارائه خواهد کرد .

منبع techcrunch

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست