اپل باید 2 سال منتظر نمایشگرهای OLED برای آیفون بماند

اپل تا دو سال دیگر منتظر پنل OLED

شرکت ژاپنی JDI در چندین ماه گذشته شرایط مالی خوبی را سپری نکرده است، در ماه گذشته با سرمایخ گذاری مالی شرکت Suwa Inbestment ، یک کنسرسیومی توسط شرکت سرمایه گذاری Harverst Tech چین و با مدیریت Oasis در هنگ کنگ موافقت کرد.تحت این سرمایه گذاری که به ارزش 80 میلیارد ین معادل 752 میلیون دلار ارزش دارد، Suwa به یک سهامدار این شکرت تبدیل می شود که از سوی سهامداران «وینستون لی» به عنوان مدیر منصوب خواهد شد.

بر اساس گزارش تایمز، لی به عنوان بخشی از برنامه احیای این شرکت، پیش بینی می کند پنل های OLED را در کارخانه JDI’s Hakusan در استان ایشیکاوا تولید شود. با تبدیل تسهیلات ساخت LCD به OLED به این شرکت این امکان را می دهد تا تولید پنل های OLED را با سرعت بیشتری به بازار عرضه کنند. لی در مصاحبه ی خود اعلام کرد: ساخت یک کارخانه تولید کامل OLED در چین سه تا چهار سال طول می کشد تا محصولی را به خط تولید برساند، اما برای ساختن چنین کارخانه ای در هاکوزان دو تا دو نیم سال زمان نیاز دارد. همچنین هزینه ساخت این کارخانه در هاکوزان نصف یا کمتر است. این در حالی است که بازار به سرعت در حال تغییر است، سر انجام تولید کنندگان پنل های OLED وارد رقابت خواهند شد.

لی در ادامه صحبت های خود گفت: ما وقت زیادی نداریم که سه یا چهار سال صبر کنیم تا نمایشگرهای OLED شرکت JDI راهی بازار شوند. مشتریان اصلی ما نمی توانند به مدت طولانی صبر کنند. این احتمال وجود دارد که لی از اپل به عنوان (مشتری اصلی) یاد کند، زیرا 60 درصد از درآمد شرکت JDI در سال 2018 از طریق معاملات با شرکت اپل به دست آمده است.

اپل در ساخت یک کارخانه تولید پنل های LCD در سال 2015 حدود 1.5 میلیارد دلار به شرکت ژاپنی JDI کمک مالی کرد. اما این کمک اپل به این شرط بود که این شرکت ژاپنی این مبلغ را طی چندین سال به اپل برگرداند. با این حال تغییر سیاست های شرکت اپل به سمت پنل های OLED در ساخت آیفون ها به این معناست که به پنل های LCD کمتری نیاز خواهد بود و تغییر سیاست های اپل شرکت ژاپنی JDi را در موقعیت خطرناکی قرار داده است.

منبع appleinsider

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست