اینتل ساخت تراشه های مودم 5G را در نیمه دوم سال 2019 آغاز می کند

اینتل ساخت تراشه های مودم 5G را در نیمه دوم سال 2019 آغاز می کند

طبق گفته های برخی از منابعی که با تامین کنندگان قطعات زیرساختی تراشه های کامپیوتری در ارتباط هستند، اینتل در حال کار بر روی پروژه های مهندسی است که امکان تولید انبوه چیپ های مودم 5G را با همکاری شرکای خود در سه ماهه دوم سال 2019 فراهم می کند. بر اساس اطلاعات منتشر شده از این منابع، پروژه های مهندسی در پی همکاری های قبلی شرکت اینتل با شرکای خود در کنگره ی جهانی موبایل 2019 MWC زمانی که قطعات RF تراشه ی مودم 5G به نمایش گذاشت، کلید خورده است.

به گفته ی منابع آگاه، اینتل در حال تلاش برای رقابت با کوالکام و یا حتی مدیاتک برای تامین سفارشات مودم 5G برای گوشی های آیفون نسل بعدی می باشد.  با این حال، با توجه به عوامل متعددی از قبیل ادغام ناهمگن، پیچیدگی طراحی تراشه های مودم 5G و آزمایشات نهایی طولانی (FT) برای تست سطح مجتمع سازی تراشه (packaging-level)، به نظر می رسد که اینتل بعید است تا سال 2020 بتواند تولید تراشه های 5G را به تولید انبوه برساند.

با این وجود، تقاضا برای تولید تراشه های مودم اینتل برای استفاده در گوشی های هوشمند قدیمی اپل از قبیل آیفون 8 و حتی سری آیفون 7 در نیمه ی اول سال 2019 ادامه خواهد یافت، زیرا فروش آیفون های قدیمی ادامه دارد.

همچنین، تامین کننده های تایوانی قطعات زیرساختی تراشه ها نیز محافظه کارانه در مورد حجم تولید تراشه برای گوشی های هوشمند نسل آتی آیفون که در سال 2019 به بازار عرضه خواهند شد زیر نظر دارند.

منبع digitimes

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست