تصاویر نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج کرومیوم

مرورگر مایکروسافت اج مبتنی بر کرومیوم

مایکروسافت در اواخر سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد مرورگر اج (Edge) خود را بر پایه ی کرومیوم (Chromium) بازسازی کند. غول نرم افزاری تست توسعه ی مرورگر جدید خود را روزانه انجام می دهد، در حال حاضر تصاویری از نسخه جدید مرورگر اج منتشر شده است. در حالیکه نسخه فعلی مرورگر مایکروسافت اج دارای رابط کاربری منحصر به فرد خود است، اما نسخه جدید مبتنی بر کرومیوم شباهت بسیار زیادی به مرورگر کروم پیدا کرده است.

Edge Chromiumوب سایت (Neowin) تعدادی تصویر منتشر کرده است که نشان می دهد، رابط کاربری اصلی و برخی از ویژگی های مرورگر کرومیوم اج در کنار برخی از تنظیمات موجود را ارائه می دهد. در این تصاویر به وضوح مشخص است که این مرورگر فعلا در مرحله تست می باشد و ظاهرا مایکروسافت در حال تست و پشتیبانی از افزونه و همچنین همگام سازی و نمای تب جدید در نسخه جدید اج کرومیوم است. به نظر می رسد که افزونه های موجود مرورگر اج در نسخه جدید نیز پشتیبانی خواهند شد و همچنین باید پشتیبانی از افزونه های تحت وب کروم را نیز به مرورگر جدید خود اضافه کند.

مرورگر اج مبتنی بر کرومیومرابط کاربری نسخه جدید مرورگر مایکروسافت اج دکمه های ناوبری(Navigation) ، هوم(Home) و رفرش(Refresh) شباهت زیادی به دکمه های مرورگر کروم دارند.  علاوه بر این امکانات، در قسمت علاقه مندی ها در نوار آدرس از یک تصویر برای نشان دادن پروفایل شخصی که با حساب کاربری خود وارد مرورگر شده است وجود دارد. دلیل این همه شباهت به این دلیل است که مایکروسافت در نسخه جدید مرورگر خود از هسته کرومیوم استفاده کرده است، اما چون نسخه جدید مرورگر اج کرومیوم در مرحله اولیه توسعه می باشد، هیچ تغییری در رابط کاربری آن مشاهده نمی شود.

اج کرومدقیقا مشخص نشده است که مایکروسافت دقیقا چه زمانی قصد دارد مرورگر نسخه کرومیوم اج را به طور عمومی آزمایش کند. احتمالا در ابتدا این مرورگر در اختیار کارمندان مایکروسافت قرار خواهد گرفت و پس از آن به طور گسترده دیگر کشورها مورد استفاده قرارخواهد گرفت. اگر شما نیز علاقه مند به آزمایش مرورگر اج مبتنی به کرومیوم هستید می توانید با ثبت نام در برنامه مایکروسافت اج اینسایدر از انتشار نسخه آزمایشی این مرورگر مطلع شوید.

منبع theverge

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست