مایکروسافت حذف مرورگر کلاسیک اج را از ویندوز 10 نسخه 20H1 آغاز کرده است

مایکروسافت حذف مرورگر اج را آغاز کرده است

به نظر می رسد مایکروسافت با ارائه به روز رسانی ویندوز 10 در سه ماهه اول سال 2020، مرورگر کلاسیک مایکروسافت اج (Edge) را با مرورگر نسخه ی جدید مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم (Chromium) جایگزین کند. ردموندی ها چندین ماه است که در حال توسعه مرورگر اج در موتور کرومیوم می باشد.

با توجه به ارائه ی بیلد اخیر در ویندوز 10 (Build 18936)، مایکروسافت روند حذف مرورگر کلاسیک اج را آغاز کرده است، ظاهرا این اقدام مایکروسافت برای ارائه مرورگر جدید اج مبتنی بر کرومیوم عنوان شده است. با این حال، مرورگر اج کلاسیک هنوز هم در ویندوز 10 با بیلد 1836 کارمی کند و کاربران می توانند وب گردی کنند،این تغییرو تحولات به این معنی است مایکروسافت در حال آماده سازی بستری برای تحولات آینده می باشد و هنوز در حال راه اندازی نمی باشد.

Old-Edge

با توجه به تصویری که در بالا قرار داده شده است، هیچ نشانه ای وجود ندارد که نشان دهد مایکروسافت قصد دارد مرورگر کلاسیک اج را با نسخه ی جدید جایگزین کند. با این حال، مایکروسافت در تلاش است نسخه ی جدید مرورگر اج را با نسخه های بعدی ویندوز 10 در اختیار کاربران قرار دهد. مایکروسافت مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم را در کنفرانس امسال توسعه دهندگان معرفی کرد. در این کنفرانس بحث هایی مطرح شده است از جمله علاوه بر اینکه کاربران ویندوز می توانند از این مرورگر استفاده کنند، کاربران سیستم های MacOO نیز می توانند از نسخه جدید مرورگر اج نسخه کرومیوم در سیستم عامل خود استفاده کنند.

در حال حاضر مایکروسافت از زمان دقیق انتشار نهایی مرورگر اج مبتنی بر کرومیوم صحبتی نکرده است، اما کاملا مشخص است که با ارائه ی نسخه بعدی وندوز 10 در سال جاری، نسخه جدید مرورگر Edge ارائه نخواهد شد. با این حال کاربران ویندوز باید تا سال 2020 منتظر ارائه مرورگر اج نسخه کرومیوم باشند.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست