جی پی مورگان: اپل باید نتفلیکس را بخرد

اپل نتفلیکس را می خرد

جی پی مورگان (JP Morgan)، اخیرا پیشنهاد جالبی را به شرکت اپل داده است. این شرکت خدماتی و بانکداری در پیشنهاد خود به اپل گفته است : اپل برای بدست آوردن رهبری در بازار محتوا باید شرکت نتفلیکس را خریداری کند.

بر اساس گزارش منتشر شده از CNBC، اسامیک چاترجی، تحلیلگر سازمان جی پی مورگان در یادداشت جدید خود منتشر کرد که: ما فکر می کنیم Netflix بهترین تولید کننده محتوای اصلی و دنیای سرگرمی می باشد و با دیگر تولید کنندگان محتوا کاملا متمایز می باشد. ما معتقدیم که اپل با خرید نتفلیکس می تواند ارزش زیادی را بدست آورد و برای دیگر شرکت ها رقابت با این بازیگر ماهر بسیار دشوار خواهد بود.

اما نکته کوچکی که وجود دارد این است که اپل برای خرید نتفلیکس باید هزینه ی زیادی بالغ بر 189 میلیارد دلار را پرداخت کند. در حالی که اپل در خزانه خود پول کافی را برای خرید این شرکت دارد، اما چنین خریدی مطمئنا در ترازنامه مالی این شرکت تاثیر منفی ای خواهد گذاشت. بدست آوردن چنین شرکتی خبر بزرگی خواهد بود.در حالی که اپل استراتژی تولید محتوای خوبی دارد اما آینده ی نتفلیکس در به دست آوردن رهبری صنعت تولید محتوا تضمین شده است.

اگرچه انتشارات این شرکت همیشه تحسین منتقدان را به همراه داشته است اما مشخص نیست که در این بازار چگونه این روند را حفظ خواهد کرد، زیرا روزانه سرویس های تولید محتوای ویدئویی بیشتری وارد رقابت می شوند. به عنوان مثال، نتفلیکس به تازگی نرخ تولید محتوای خود را افزایش داده است که نارضایتی مشتریان را به دنبال داشته است.

اما این پیشنهاد از سمت جی پی مورگان در حد یک گمانه زنی می باشد و هیچ خبری از این دو شرکت منتشر نشده است. در هر حال، تحلیلگر سرشناس جی پی مورگان معتقد است که این امر می تواند اپل را به عنوان یک رهبر در فضای رسانه دیجیتال تبدیل کند. دیگر پیشنهاد های این تحلیلگر به اپل شرکت های SonosT, Bizzard و Activision می باشد.

منبع fastcompany

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست