سامسونگ قابلیت های هوش مصنوعی را به دوربین گلکسی نوت 10 اضافه می کند

دوربین گلکسی نوت 10

رقابت در بازار دوربین گوشی های هوشمند به شدت افزاریش داشته است، به طوری که پرچمداران شرکت ها هر روز بیشتر برای به کار بردن قابلیت های محاسباتی و هوش مصنوعی در دوربین ها می باشند تا کیفیت تصاویر ثبت شده در این گوشی ها بهتر شود. شرکت سامسونگ تا حدودی در این زمینه عقب مانده است و به جای استفاده از آن دو قابلیت، ویژگی های سخت افزاری مانند دوربین دوگانه دو دیافراگمی خود را به گلکسی اس 10 اضافه کرده است.غول کره ای اخیرا برای دستگاه های گلکسی حالت شبانه (night mode) را ارائه کرده است اما با حالت شب دستگاه های گوگل و هواوی نمی تواند رقابت کند.  با این حال، به نظر می رسد سامسونگ با گلکسی نوت 10 قصد دارد پیشرفت های بزرگی داشته باشد.

Let’sgodigital دو نشان تجاری جدید را رونمایی کرده که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد ویژگی‌های هوشمند بیشتری را در دوربین گوشی‌های خود اعمال کند. این دو نشان تجاری AI-ISO و smart ISO نام دارند که در دوربین‌ها، گوشی‌های هوشمند، حسگر دوربین‌ها و نرم‌فزارهای حسگرهای دوربین‌ها به کار می‌روند. مشخصاً حروف AI مخفف عبارت Artificial Intelligence (هوش مصنوعی) است و بنابراین می‌توان این‌گونه برداشت کرد که سامسونگ قصد دارد راهی را طی کند که دیگر غول‌های تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند طی کرده‌اند و حساسیت دوربین‌های گوشی‌های هوشمند خود را نسبت به‌ میزان شدت نور افزایش دهد.

Lets Godigital دو نشان تجاری را منتشر کرد است که نشان می دهد سامسونگ قصد دارد قابلیت های هوشمند دیگری را به دوربین گوشی های خود اضافه کند. این دو نشان تجاری برای AI-ISO و smart ISO می باشند که در دوربین ها، گوشی های هوشمند، سنسورهای دوربین و  نرم افزارهای سنسورهای دوربین استفاده می شود. البته AI به هوش مصنوعی اشاره می کند که می توان این گونه فرض کرد که سامسونگ قصد دارد قابلیت دیگر غول های تولید کننده گوشی های هوشمند را کپی کند و حساسیت نور دوربین های گوشی هوشمند خود را بهبود بخشد.

البته با توجه به گزارش هایی که قبلا منتشر شده است می دانیم که سامسونگ برای گلکسی نوت 10 سخت افزار دوربین را هم ارتقا داده است. پرچمدار سامسونگ دارای دوربین سه گانه است که از دیافراگم های F/1.8 , F/1.5 و F/2.4 پشتیبانی می کنند. همچنین غول کره ای به گلکسی نوت 10 یک حسگر 3D ToF اضافه کرده است که برای جلوه های عکاسی جدید کاربرد دارد. با این حال، مشخصات کامل سخت افزاری گلکسی نوت 10 به طور کامل فاش شده است و تنها موردی که در این پرچمدار مشخص نشده است پیشرفت های نرم افزاری دوربین این دستگاه است. در هر حال این موضوع نیز در تاریخ 7 آگوست 2019 در رویداد سامسونگ مشخص خواهد شد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست