مایکروسافت زیرسیستم لینوکس را برای ویندوز سرور ارائه میکند

شرکت بزرگ مایکروسافت بخش ویندوزی که زیر سیستم لینوکس (WSL) است را برای ویندوز سرور هم فراهم کرده است ; این حرکت که اساسا میتواند مشتریان WS  که از ماشین های مجازی لینوکس استفاده میکنند را کاملا غیر ضروری کند , چون ابزارهای بومی لینوکس میتوانند CMD  و PowerShell در کنار هم اجرا شوند .

قبل از همه چیز مهم است بدانید وقتی برای آزمایش WSL در ویندوز سرور انجام میشود اول باید پیش نمایش 16237 یا نسخه جدیدتر را اجرا کنید , تا وقتی که در آخرین پیشنمایش ایجاد شده باشید , همه چیز برای شما میتواند بسیار راحت باشد.

طبق مشاهده ای که در مورد WSL  در ویندوز 10 داشتیم , کاربرانی که از ویندوز سرور که مجاز به اجرای دیمون ها و کارهای رایج از جمله sshd  و MySQL  هستند ولی از سوی دیگر سرویس های مداوم لینوکس که از دیمون ها و کارها به عنوان وظایفی که در پس زمینه هستند پشتیبانی نمیشوند.

سرور لینوکس نیست

این به این معناست که شما میتوانید لینوکس را روی یک ویندوز سرور نصب و راه اندازی کنید ,  ولی خبری از سرور لینوکسی نیست , یعنی همان سرور ویندوزی است منتها لینوکس روی آن نصب میشود.

شرکت مایکروسافت در گزارشی توضیحی ارائه کرده است : ما میخواهیم ویندوز , از جمله ویندوز سرور به عنوان یک مکان عالی برای کسانی که توسعه دهنده هستند تبدیل شود . ما میدانیم  توسعه دهندگان  و مدیران سیستم , افرادی که خدمات مردم را ساماندهی میدهند گاهی اوقات نیاز پیدا میکنند که از ابزارهای موجود در لینوکس استفاده کنند . بسیاری دیگر مایل به این هستند که از ابزارهای لینوکس به عنوان بخشی از کارهای روزانه خود استفاده کنند.

هم اکنون زیر سیستم ویندوز لینوکس که به تازگی از نسخه بتا در ویندوز 10 اجرا میشود و شرکت مایکروسافت که با همکاری تعدادی از شرکای خود برای توزیع آن ها به فروشگاه های ویندوز از جمله SUSE و ابونتو کار میکنند , تا کاربران به راحتی میتوانند آن ها را از فروشگاه ویندوز دریافت کرده و به راحتی مانند یک برنامه معمولی بر روی ویندوز 10 نصب کرده ,   و کل فرایند نصب به طور خودکار و تقریبا بدون نیاز به دخالت کاربر انجام میشوند و به همین سادگی قابل استفاده است.

WSL  برای تمام کاربران در نسخه کاملا پایداری با عرضه نسخه به روز رسانی شده  Fall Creators  در ماه سپتامبر در دسترس تمام کاربران خواهد بود و در ماه های بعدی ریلیز ها و پیشرفت های دیگری همرا آپدیت های مایکروسافت روی ویندوز ارائه خواهد شد.

 

منبع news.softpedia

نمایندگی محصولات

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست