مایکروسافت کره شمالی را عامل حمله باج افزار WannaCry می داند

به تازگی حمله باج افزار WannaCry (وانکرای) در جهان سروصدای زیادی به پاکرده است و همه را در سرتاسر دنیا از خطرات و خسارت هایی که این حمله ی سایبری به بار می آورد را آشنا کرد .باج افزار WannaCry چندی پیش با حمله ای که خدمات سلامت بریتانیا داشت توانست سیستم بهداشت این کشور را برای چند روزی مختل کند و بعد از این اتفاق در سرتاسر جهان با حمله ای که  به سازمان ها , شرکت ها و کارخانه ها داشت توانست خسارت های بسیار سنگینی را به بار بیاورد.

اکنون آقای برد اسمیت مشاور ارشد حقوقی شرکت مایکروسافت ادعا کرده است که سازمان توانسته است هویت این افرادی را که موجب حمله سایبری در دنیا شده اند را شناسایی کنند.

مشاور حقوقی مایکروسافت به تازگی در شبکه ی ITV مصاحبه ای را با این رسانه انجام داده است , آقای اسمیت با اعتماد به نفس بسیار بالایی معتقد است کشور کره شمالی پشت حمله این باج افزار WannaCry در سرتاسر جهان و یا سلاح هایی که که از سازمان امنیت ملی (NSA) ربوده شده بوده است .

طبق آماری که بدست آمده اس حمله باج افزار WannaCry بالغ بر ۲۰۰ هزار کامپیوتر را در ۱۵۰ کشورجهان را مورد حمله قرار داده است . این میزان خسارت قابل چشم پوشی نیست , اما راهکار بدی برای بدست آوردن پول برای این حمله درنظرگرفته بودند درست نبود , پول هایی که از این طریق بدست آورده بودند قابل خرج کردن نیست.

آقای اسمیت گفت : من فکر میکنم تمام ناظرانی که این حمله باج افزاری WannaCry را دیدند به این نتیجه رسیده اند که این حمله توسط کره شمالی به وسیله ی ابزار ها و سلاح هایی که از سازمان امنیتی ملی ایالت متحده به سرقت رفته است.

نیل مهتا محقق امنیتی برجسته ی گوگل مدت کوتاهی پس از این حملات توانست شباهتی بین کدهای این باج افزار و ابزاری که متغلق گروه هک لازاروس کره شمالی است پیدا کند.

در ماه می نیز دولت کره جنوبی به وسیله سازمان امنیتی FSI اعلام کرده بود کره شمالی مسئول حمله به کسب و کارسرگرمی محصولات سونی در سال ۲۰۱۴ است.

به گفته ی آقای اسمیت : در ۶ ماه گذشته جهان شاهد حملات بسیار جدید و جدی ای که خسارت های جبران ناپذیری را دارد داشته است.

در حالی که هدف اصلی این باج افزار ویندوز های شرکت مایکروسافت بوده است ولی شرکت مایکروسافت چندان از این موضوع ناراحت نیس بلکه همین باعث شده است کاربران را به سمت نسخه های جدید و بروز شده ی سیستم عامل خود تشویق کند تا راهکاری برای جلوگیری از حمله ی این ویندوز ارائه کرده باشد.

با این حال آقای اسمیت برای ادامه فشار خود برای آتش بس در جنگ های سایبری بین کره شمالی , امریکا و روسیه را ادامه میدهد.

وی معتقد است تمام دولت ها باید باید در کنسرسیومی که در سال ۱۹۴۹ در ژنو تاسیس شده است ملحق شوند تا جلوی این حملاتی که غیرنظامیان را  که در زمان صلح قرار داریم را هدف گرفته است و نقض قوانین بین الملی است را بگیریم.

منبع mspoweruser

نمایندگی

گوگل پروژه کوتاه کردن آدرس URL ها را در مرورگر کروم متوقف کرد

سال هاست که گوگل در تلاش است در مرورگر خود URL ها را اصلاح کند. گوگل به صراحت تمام اعلام کرده است که از آدرس های طولانی در مرورگرها راضی نیست. گوگل در این سال ها با استفاده از روش های مختلف در تلاش بوده است تا آدرس های URL را کوتاه کند. به عنوان…

نسخه جدید گوگل کروم 86 برای اندروید سرعت بیشتر و حافظه کمی را اشغال می کند

آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم برای سیستم عامل اندروید، مدیریت حافظه بهتری را به همراه دارد که به این مرورگر این امکان را می دهد که 13 درصد سریعتر از قبل باشد. همچنین قابلیت جدیدی نیز به این مرورگر اضافه شده است که Freeze-Dried نام دارد. در این قابلیت تب هایی که در بازدیدهای قبلی…

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست