هدست واقعیت ترکیبی اپل حالت چهره را رصد می کند

هدست واقعیت افزوده ترکیبی اپل

اپل پتنت جدید هدست واقعیت ترکیبی را به ثبت رسانده است که می تواند حالت صورت کاربران را رصد کند. هدست واقعیت ترکیبی اپل قادر است به وسیله ی مجموعه ای از حسگرها علاوه ردیابی چشم ها، حرکات و حالات چهره کاربران را نیز می تواند تشخیص دهد. ثبت این پتنت ابتدا توسط وب سایت Variety منتشر شد. ثبت این پتنت نشان می دهد که این شرکت قصد دارد به وسیله ی مجموعه ای از ورودی ها، تصویری سه بعدی (3D)  از محیط کاربر تهیه کند که با مجموعه ای از محتوای مجازی ارائه دهد.

این پتنت در تاریخ 21 مارس 2019 (1 فروردین 98) توسط سازمان ثیت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحره (UPSTO) ثبت شده است و در هفته ی گذشته به صورت عمومی منتشر شد. سیستم پیشنهادی اپل، سنسورهایی را در سر رار می دهد که می توانند اطلاعات مربوط به موقعیت کاربران، جهت گیری و حرکت در محیط آن را بدست بیاورند، همچنین سنسورهایی برای ابروهای کاربر در نظر گرفته شده است که حرکت ابرو کاربر می تواند رصد کند. برای دهان و فک کاربر نیز سنسورهایی در نظر گرفته شده است که می تواند تمام حرکات فک و دهان کاربران را مورد ارزیابی قرار دهد.

علاوه بر توانایی های این سیستم، صفحه نمایشی که در کاربر قرار می گیرد، می تواند اطلاعاتی درباره محیط کاربر از قبیل عمق و نورپردازی و … قرار بگیرد و تمام اطلاعات را به سیستم واقعیت ترکیبی انتقال دهد و سپس محتوای مجازی بر اساس اطلاعات ترسیم شود.

علاوه بر این جالب است که بدانید، فیلمبرداری با کیفیتی از محیط کاربر ضبط می شود که به وسیله ی نمایش مجازی بر روی نمایشگر هدست کاربر به نمایش در می آید.

Apple AR

وبسایت CNET در ماه آوریل گذشته اعلام کرد که اپل در حال توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی است که قادر است اپلیکیشن های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی را اجرا کند.بر اساس این گزارش، این پروژه با نام کد T288 سال آینده عرضه خواهد شد.

با این حال تمام این اطلاعات توسط اپل تایید نشده است و نمی توان با اطمینان در مورد برنامه های این شرکت در رابطه با فناوری های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی صحبت کرد. اما پتنت ثبت شده جدید اپل، برنامه های این غول فناوری برای محصولی در شاخه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به وضوح روشن می کند.

منبع thenextweb

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست