کاربران ویندوز 10 20H1 دیگر قادر به حذف فایل های دانلودی در ابزار Disk Cleanup نیستند

ابزار پاکسازی دیسک (Disk Clean Up) ویندو یکی از ابزارهای ضروی ای است که به کاربران کمک می کند تا تمام پوشه ها و پرونده های غیر ضروری را که فضای زیادی را در حافظه اشغال می کنند را حذف کرد. از طرفی دیگر، کاربران می توانند با استفاده از Storage sense که در بخش تنظیمات ویندوز 10 در دسترس است، عملکرد مشابهی را با ابزار Disk Clean Up دارد.

در حالی که قادر به پاک سازی پرونده های غیر ضروری از سیستم خود با استفاده از ابزار پاکسازی دیسک ویندوز هستید، باید هنگام پاکسازی فایل های غیر ضروری بسیار احتیاط کنید، زیرا اغلب اوقات کاربران بطور تصادفی فایل های  دانلود شده را تیک می زنند و همه موارد را حذف می کنند. فایل های داخل پرونده دانلود تمام فایل هایی است که کاربر دانلود می کند.

برای جلوگیری از این امر، مایکروسافت اعلام کرد که در ابزار پاکسازی دیسک ویندوز 10 نسخه 20H1 Build 19018 یا بالاتر، گزینه Downloads را از لیست موارد حذفی، حذف خواهد کرد. مایکروسافت گفت که این تصمیم به درخواست کاربران صورت گرفته است که گزینه Download را از ابزار Disk Cleanup حذف شود.

با این تصمیم دیگر کاربران نگران از دست رفتن اطلاعات دانلود شده خود نخواهند بود. با این حال، اگر از ویندوز 10 نسخه 19H1 یا نسخه های قبلی را اجرا می کنید، هنوز با مشکل از دست رفتن فایل های دانلودی هستید و باید احتیاط کنید و تیک Download را در ابزار Disk Cleanup غیر فعال کنید. اما به زودی مایکروسافت نسخه جدید ویندوز 10  20H1 را تا پایان سال جاری ارائه خواهد کرد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست