مایکروسافت نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در ارزیابی به روزرسانی ویندوز 10 را منتشر کرد

بررسی مشکلات به روزرسانی ویندوز 10 با استفاده از هوش مصنوعی

مایکروسافت نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در ارزیابی به روزرسانی ویندوز 10 را منتشر کرد

 

مایکروسافت اخیرا به دلیل به روزرسانی های ویندوز 10 مورد انتقاد کاربران قرار گرفت. این شرکت مجبور شد یک به روزرسانی بزرگ دیگری را برای رفع مشکلات ویندوز در ماه مه 2019 منتشر کند. پس از مدتی یکی از کارمندان سابق شرکت مایکروسافت ویدئویی از تست ویندوز و تغییرات ویندوز 10 به اشتراک گذاشت. کارمند سابق مایکروسافت در این ویدئو توضیح داد که چگونه این شرکت از هوش مصنوعی به جای انسان در آزمایش ویندوز 10 استفاده کرده است. مایکروسافت هم اکنون یک پست وبلاگی را منتشر کده است که نقش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را در آزمایش ویندوز 10 توضیح داده است.

مایکروسافت اخیرا ویندوز نسخه V1903 را به صورت گسترده عرضه کرد و با استفاده از هوش مصنوعی مشخص شود که چه دستگاه هایی برای به روزرسانی های بعدی ویندوز 10 مناسب خواهند بود.  مایکروسافت خاطر نشان کرد: نسخه v1803 اولین به روزرسانی بود که از یادگیری ماشین استفاده شده است تا مشخص شود چه دستگاه هایی برای این به روزرسانی مناسب خواهند بود.

سپس مایکروسافت آن به روزرسانی را برای کامپیوترهایی که مناسب آن به روزرسانی بودند ارسال کرد. همچنین مایکروسافت در ادامه پست وبلاگی خاطر نشان کرد که در مقابله با مشکلات احتمالی و اطمینان از بی عیب بودن انتشار این به روز رسانی به آن ها کمک خواهند کرد. با توجه به آمارهای منتشر شده، رایانه های شخصی که به روز رسانی را از طریق یادگیری ماشین دریافت کرده اند، مشکلات کمتری را در هسته کرنل و مشکلات مربوط به درایورها بعد از به روز رسانی خواهند داشت.

مایکروسافت همچنین یک نمودار گرافیک گسترده ای از یادگیری ماشین را به نمایش گذاشته است که نمایانگر معماری کلی یادگیری ماشین و نحوه استفاده از آن را برای نامگذاری کامپیوترهایی که شرایط دریافت به روز رسانی را دارند به نمایش گذاشته است. یادگیری ماشین دو قابلیت اصلی را به به روزرسانی ارائه می دهد: با استفاده از این فناوری از مشکلات احتمالی که ممکن است کامپیوترها دریافت کنند را شناسایی می کند تا این مشکلات سریعا توسط توسعه دهندگان بررسی و رفع شوند. کامپیوترهای شناسایی شده توسط این فناوری را که تجربه به روزرسانی یکپارچه بدون عیب را دارند، به روزرسانی فقط به آن ها ارسال خواهد شد.

با توجه به اینکه مایکروسافت ترکیبی از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کند، در نتیجه این مدل یادگیری از استقرار به روزرسانی های قبلی نکاتی را فرا می گیرد و در استقرار به روزرسانی های آینده بهتر عمل خواهد کرد. چاین فناوری تضمین می کن که هر رایانه را که دارای سخت افزار یا نرم افزارناسازگار باشد، به روزرسانی بعدی را تا زمان همانگ سازی سخت افزار و نرم افزار ارائه نخواهد کرد.

مایکروسافت همچنین از Azure Databricks برای اطمینان شناسایی عملکردهای غیر عادی و ارائه راهکاری برای محاظت از رایانه های شخصی استفاده می کند. مایکروسافت همچنین از  روش های سنتی مانند آزمایشگاهی، بازخورد و تماسهای پشتیبانی متکی است تا اطمینان حاصل کند که به روزرسانی ها برای سخت افزارهای ناسازگار ارسال نشود.

در حالی که مایکروسافت به فناوری یادگیری ماشین متکی است، آن ها اعتراف کردند که این مدل ایده آل و کامل نیست و در تلاش هستند شناسایی مشکلات را از چند ساعت به چند ثانیه کاهش دهند. اگر آخرین به روز رسانی ارائه شده 1930 را به عنوان شناسایی مشکلات انتخاب کنیم، مایکروسافت هنوز راه طولانی را برای ارائه یک مدل از یادگیری ماشین کامل دارد که می تواند کاربران را از نا امیدی از بازگشت مجدد به نسخه های قدیمی تر را نجات دهد. بسیاری از کارشناسان آینده خوبی را برای این فناوری تصور می کنند و در صورت کامل شدن به مایکروسافت کمک خواهد کرد تا در به روزرسانی ها از نیروی انسانی در این فرایند صرفه جویی کنند.

منبع mspoweruser

نمایندگی

, , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست