باتری عظیم ایلان ماسک موفق به ثبت رکورد دیگری در استرالایا شد

باتری ایلان ماسک که در جنوب استرالیا قرار گرفته است ، به عنوان بزرگترین باتری حال حاضر در تیتر تمام نشریات جهان قرار گرفت . در حال حاضر ، پس از چندین هفته فعالیت این باتری عظیم موفق به ثبت یک رکورد جهانی دیگر شد . این باتری توانست رکورد مدت زمانی را که پس از قطع شدن برق این باتری فعال می شود را به نام خود ثبت کند . باتری لوتیوم یونی ساخته شده توسط ایلان ماسک درای ظرفیت ۱۰۰ مگاواتی است ، گفته می شود این باتری سه برابر بزرگتر از دومین باتری ساخته شده که در شمال استرالیا در فاصله ۱۲۰ مایلی شهر آدلید واقع شده است . این باتری در یک مزرعه ی بزرگی قرار دارد که برق تولید شده حاصل از این نیروگاه توسط استرالیا و فرانسه اداره می شود ، این باتری به وسیله ی صفحه های خورشیدی و توربین های بادی انرژی این نیروگاه را تولید می کنند .

بر اساس گزارش منتشر شده از Business Times ، هفته گذشته باتری ساخته شده ایلان ماسک توانست پس از ۱۱۴ میلی ثانیه پس از قطع جریان برق نیروگاه های شهر همسایه ویکتوریا ، که این شهر به طور معمول با قطع طولانی مدت برق مواجه می شود ، باتری ساخته شده توسط ایلان ماسک توانست تامین برق این شهر را تامین کند و مانع از خاموشی طولانی مدت این شهر شود .بعد از این اتفاق آقای تام کوتوسانتونیس وزیر انرژی جنوب استرالیا با گفتگویی که با رادیوی AA5 داشت گفت:

این اتفاق یک رکورد بسیار بزرگی است که تا به امروز ثبت شده است ، تمام اپراتورهای موجود از اینکه این باتری توانسته است با سرعت و کارامد بسیار خوب توانسته انرژی خود را برای تامین برق مورد نیاز عرضه کند بسیار حیرت زده شده اند .

وزیر تامین انرژی استرالیا در ادامه گزارش خود توضیح داد : زمان پاسخ تامین انرژی این باتری بسیار فراتر از انتظارات بوده است و از سایر منابع تامین برق عملکرد بهتر و مناسب تری را ارائه کرد . در صورت قطع برق شهر نیروگاه های دیگر زمانی حدود نیم ساعت تا یک ساعت لازم دارند تا انرژی مورد نیاز را به شبکه برقی شهر انتقال دهند در صورتی که باتری می تواند در میلی ثانیه این کار را انجام می دهد . ایلان ماسک وقتی از پس از مشکلاتی که در تامین برق این شهر در طوفانی که در سپتامبر سال ۲۰۱۶ به وجود آمد ، تصمیم گرفت تا در جنوب شهر استرالیا این نیروگاه را بسازد . طوفانی که در سال گذشته اتفاق افتاد ب عنوان نادر ترین اتفاق آب و هوایی در طی ۵۰ سال گذشته اتفاق افتاد که برق ۱.۷ میلیون شهروندان آن شهر را به طور کل قطع کرد .

ایلان ماسک که در توئیت کردن سروصدای زیادی به پا می کند ، در توئیتی اعلام کرد که اگر تسلا نتواند ساخت این باتری را در جنوب استرالیا در ۱۰۰ روز به اتمام برساند ، خود ایلان ماسک کل هزینه ی ۵۰ میلیون دلاری ساخت این باتری را پرداخت می کند . تسلا توانست یک هفته قبل از پایان رسیدن این مهلت ساخت این نیروگاه را به اتمام برساند . در حالی که تسلا در تولید خودروهای برقی فعالیت دارد ، نه به خاطر اینکه باتری های این شرکت عملکرد مناسب تری را نسبت به باتری های دیگر دارد . نیاز کشور استرالیا به این تکنولوژی باعث شد شرکت تسلا عملکرد خود را فراتر ببرد و از بازار تولید خودروهای برقی پارا فراتربگذارد و در تامین انرژی های خانگی و تجاری فعالیت داشته باشد . تسلا در حال حاضر مشغول ساخت نیروگاه باتری عظیمی در کارخانه ای گیگافکتوری که در شهر نوادا که به عنوان بزرگترین در جهان عنوان شده است فعالیت می کند .

منبع شرکت نرم افزاری آرپا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست