فیسبوک در سوئیس ارز دیجیتالی توسعه می دهد

ارز دیجیتالی فیس بوک

فیسبوک در حال راه اندازی پول مجازی خود می باشد که امکان تبادل آن میان کاربران فراهم خواهد بود. بر اساس گزارش های منتشر شده، غول شبکه های اجتماعی یک شرکت در کشور سوئیس برای تمرکز پرداخت ها و بلاک چین (BlockChain)، تکنولوژی های استفاده شده در ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، راه اندازی کرده است. به نقل از Handelszeitung سوئیس، ارز دیجیتالی فیسبوک به دلار وابسته می باشد، بنابر این همانند ارز دیجیتالی بیت کوین که در سال 2017 سقوط کرد، نوسان نخواهد داشت.

Handelszeitung اعلام کرد که فیسبوک چند هفته ی گذشته شبکه لیبرا را در ژنو تاسیس کرد. لیبرا (Libra) نام داخلی پروژه این شبکه اجتماعی برای راه اندازی ارز دیجیتالی می باشد. در ادامه گزارش گفته شده است که این شرکت سوئیسی که تحت نام مجموعه هلدینگ فیسبوک II که در ایرلند متمرکز شده است بر روی توسعه ی نرم افزار و سخت افزار برای انجام عملیات مرتبط با ارزهای دیجیتالی مانند پرداخت ها، بلاک چین، تجزیه و تحلیل داده های بزرگ و مدیریت هویت تمرکز خواهد کرد.

فیسبوک از اظهار نظر در مورد پروژه ی بزرگ خود خودداری کرده است، اما بر اساس گزارشی که در ماه فوریه از نیویورک تایمز منتشر شد که فیسبوک یک تیم 50 نفره را برای توسعه و راه اندازی ارز دیجیتالی در شبکه اجتماعی فیس بوک و پیام رسان واتساپ استخدام کرده است. فیسبوک در مورد ارزیابی برنامه های  خود در مورد ارزهای دیجیتالی نظری نداده است، اما تایید کرد که در سیستم های بلاک چین کار می کند.

غول شبکه های اجتماعی دربیانیه ای اعلام کرد: مانند بسیاری از شرکت های دیگر، فیسبوک نیز در حال بررسی راه هایی برای استفاده از قدرت تکنولوژی بلاک چین است. این تیم کوچک و جدید در جستجوی بسیاری از برنامه های مختلف می باشد. بلاک چین یک تکنولوژی رمزنگاری می باشد که مجموعه ای از بلوک های داده را می سازد و هیچ حزبی اطلاعات را کنترل نمی کند، بنابر این غیر متمرکز است.

منبع cnet

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست