گوگل در دیوان عالی امریکا با اوراکل مبارزه می کند

گوگل در دیوان عالی امریکا از اوراکل شکایت کرد

اوراکل علیه شرکت گوگل پرونده ای را از سال ۲۰۱۰ به علت رعایت نکردن کپی رایت به جریان انداخته است. اوراکل، گوگل را به استفاده ی ناصحیح از ای پی آی (API) جاوا در اندروید متهم کرده است و تنش حقوقی این دو شرکت شدید تر شده است. دادگاهی در یکی از فدرال های ایالات متحده آمریکا، پس از اعلام حکم خود در ماه مارس گذشته، در خواست استیناف گوگل که در سه شنبه هفته گذشته اعلام شده بود را رد کرد. این دادگاه در ماه مارس Google را به استفاده ی غیر قانونی متهم کرده بود. در حال حاضر، گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است که پرونده را به دیوان عالی کشور منتقل خواهد کرد.

گوگل در ادامه بیانیه ی خود گفته است : ما بابت اینکه دادگاه فدرال اعلام کرد رای هیئت منصفه رایگان بودن جاوا را رد کرده است، کاملا نا امید شدیم. ما تصمیم گرفتیم پرونده را به دیوان عالی ایالات متحده ارجاع دهیم که از این اصل اساسی در مقابل شرکت هایی نظیر اوراکل دفاع کنیم که شیوه های محدود کننده ای را که تهدیدی برای فناوری های نسل جدید توسعه دهندگان خواهد بود دفاع کنیم.
برنده شدن گوگل در این دعوای حقوقی بیشتر از یک شرط بندی اهمیت دارد، اما اگر گوگل در این جنگ پیروز نشود دچار ضرر بسیار بزرگی خواهد شد . شرکت اوراکل در آخرین دادگاه خود تقاضای ۹ میلیارد دلاری را اعلام کرده بود. اما گوگل این رقم برای گوگل که در سه ماه گذشته ۳۲ میلیون دلار درآمد داشته است رقم بالایی نیست. با این حال پرداخت این مبلغ برای هیچ شرکتی راحت نیست.

پرونده اوراکل بر این فرض استوار است که گوگل، بصورت غیر قانونی API های جاوای اوراکل را برای استفاده در آن اندروید کپی کرده است. اوراکل میگوید، شرکت گوگل نسخه مخصوص خود را بدون دریافت مجوز پلتفرم جاوا از Sun Microsystems که توسط اوراکل خریداری شده است ، توسعه داده است. اما گوگل معتقد است که جاوا متن باز است که استفاده از ساختار ، سازمان دهی API و دیگر جزئیات آن قانونی است.

بر اساس گزارش منتشر شده، روز سه شنبه هفته ی گذشته گوگل سومین درخواست استیناف خود را در طول تاریخ شکایت اوراکل ارائه داده است. این پرونده از سال ۲۰۱۰ تاکنون در هر دو سوی خود برنده داشته است. گوگل با ادعای خود در سال ۲۰۱۲ پیروز این پرونده شد، اما با درخواست تجدید نظر توسط اوراکل در سال ۲۰۱۴ این پرونده دوباره به جریان افتاد. در سال ۲۰۱۶ گوگل بار دیگر پیروز شد که آخرین اتفاق مهم این پرونده بود.

با این حال، دشوار است که بگوییم کدام شرکت پیروز این دعوای حقوقی خواهد شد، با توجه به اینکه گوگل دوبار پیروز این پرونده شده است،می توان گفت شانس بیشتری برای پیروزی دارد. هنوز معلوم نیست که آیا دادگاه دیوان عالی برای برگزاری یک جلسه دادرسی مواقیت خواهد کرد یا خیر. دیوان عالی ایالات متحده امریکا مدت زمان زیادی است که در مورد پرونده های مرتبط با نرم افزار جلسه ای را برگزار نکرده است. با این حال، اگر این دادگاه دوباره برگزار شود، تاثیر زیادی را بر تمامی پرونده های مشابهی که در آینده به وقوع می پیوندند، تاثیر خواهد گذاشت.

منبع androidpolice

نمایندگی

, , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست