سیستم عامل اختصاصی هواوی در حال توسعه است

سیستم عامل هواوی

در چند ماه گذشته ، شایعاتی منتشر شده است که حاکی از آن است شرکت چینی هواوی به صورت مخفیانه روی سیستم عامل اختصاصی موبایل کار می کند تا رقیب جدیدی برای سیستم عامل محبوب آندروید باشد .

بروس لی قائم مقام محصولات هواویو، در روز گذشته پس از مدت ها در شبکه اجتماعی چینی ویبو تائید کرد که سیستم عامل شرکت هواوی  برای جایگزین شدن با سیستم عامل اندروید در حال توسعه می باشد .

پیش از این شایعاتی در برخی از وب سایت ها منتشر شده بود که سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام کرین او اس (Krin OS) معرفی خواهد شد و فقط برای دستگاه های Huawei ارائه خواهد شد . گفته میشود به احتمال زیاد هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را در تابستان ۲۰۱۹ معرفی خواهد کرد .

در حال حاضر ، شرکت هواوی مانند شرکت های سامسونگ و اپل از تراشه های سری کرین که خود تولید می کند در دستگاه هایش استفاده می کنند .های سیلیکون یکی از شرکت های زیر مجموعه هواوی است که وظیفه تامین و توسعه تراشه های سری کرین را برای گوشی ها و تبلت های غول چینی بر عهده دارد . به تازگی ، هواوی از نخستین پردازنده ۷ نانومتری کرین ۹۸۰ رو نمایی کرده است ، هواوی با این پردازنده قدرتمند می تواند با پردازنده پرچمدار اسنپدراگون رقابت کند .

در نگاه اول، به‌نظر می‌رسد که Huawei در پی آن است تا اکوسیستمی اختصاصی برای دستگاه‌های خود خلق کند، دقیقا مثل همان‌کاری که گوگل و اپل برای دستگاه‌های خود انجام داده‌اند.در همین‌ حین، بد نیست بدانید سیستم‌عامل فیوژا که از آن به‌عنوان جایگزین اندروید یاد می‌شود،‌ اخیرا روی یکی از گوشی‌های هواوی به‌نام آنر پلی اجرا شد.

آنچه که در ظاهر به نظر می رسد ، هواوی در تلاش است  تا یک اکوسیستم اختصاصی برای دستگاه های خود توسعه دهد ، که نمونه آن را در دستگاه های گوگل و اپل دیده ایم .در حال حاضر ، شاهد پیشرفت سیستم عامل فیوژا(Fuchsia) نیز هستیم . اخیرا این سیستم عامل در یکی از گوشی های هواوی با موفقیت آزمایش شد .

منبع fossbytes

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • You really make it seem really easy with your presentation but I to find this topic to be actually one thing which I think I might by no means understand. It seems too complicated and extremely wide for me. I’m looking ahead for your next put up, I will try to get the hang of it!

    پاسخ

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست