کاخ سفید به دنبال تصویب قانون جلوگیری از فروش تجهیزات مخابراتی چینی در امریکا

کاخ سفید به دنبال تصویب قانون ممنوعیت استفاده تجهیزاتن مخابراتی چینی در امریکا

شرکت بزرگ هواوی، روزهای خوبی را سپری نمی کند. بسیاری از دولت ها در سرتاسر جهان محصولات مرتبط با شبکه که توسط شرکت چینی هواوی تولید می شوند را تحریم کرده اند. اما دلیل این تحریم ها توسط برخی از کشورها چیست؟! این کشورها ادعا می کنند که هواوی بصورت غیر قانونی به تکنولوژی صفحه نمایش الماسی دست پیدا کرده و دلیل دیگر زیر پا گذاشتن تحریم های آمریکا می باشد. رسانه politico در گزارش جدید خود می گوید که کاخ سفید در حال آماده سازی و جمع آوری امضای قانونی برای اجرای ممنوعیت استفاده از تجهیزات شبکه و مخابراتی تولید چین، برای تمام شرکت های آمریکایی خواهد بود. هدف از این ممنوعیت شرکت بزرگ هواوی خواهد بود.

در این گزارش آمده است انتظار می رود آقای ترامپ، رئیس جمهور آمریکا این قانون را امضا کند. به احتمال زیاد این قانون تا هفته ی آینده در کاخ سفید به تصویب خواهد رسید و پس از آن تا یک هفته شرکت های آمریکایی دیگر اجازه استفاده از محصولات چین را نخواهند داشت. گفته می شود آمریکا با این ممنوعیت شرکت های بزرگ هواوی و زد تی ای (ZTE) را هدف قرار داده است. برخی دیگر از منابع ادعا می کنند که دولت ترامپ این ممنوعیت را تا قبل از رویداد کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلونا در ۵ اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد، این قانون را به تصویب می رساند.

کنگره ایالات متحده آمریکا و کاخ سفید هر دو از ماه های گذشته در تلاش هستند تا استفاده از زیرساخت های شبکه ساخت چین را ممنوع کنند. در ابتدا قرار بود هزینه های این تحریم در بودجه دفاعی آمریکا لحاظ شود. سپس گروه قانون گذاران ایالات متحده، قانون فعالیت مربوط با مخابرات را در وزارت دفاع این کشور آماده کرده اند، سپس کاخ سفید پیش نویس آن را برای تصویب این قانون آماده کرده است.

مقامات دولتی آمریکا می خواهند تمام تجهیزات شبکه و مخابراتی شرکت های هواپیمایی و زد تی ای را هدف تحریم قرار دهند تا میزان فروش گوشی های هوشمند و تبلت ها به مصرف کنندگان تخت تأثیر قرار نگیرد.

منبع androidpolice

نمایندگی

, ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست