هواوی نمی تواند از اپلیکیشن های اندروید در گوشی میت 30 استفاده کند

هواوی نمی تواند از اپلیکیشن های اندروید در میت 30 استفاده کند

هواوی از ابتدای سال میلادی توسط ایالات متحده ی آمریکا تحت فشار قرار گرفته شده است، زیرا رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ از توافق تجاری هواوی با شرکت های مستقر در آمریکا راضی نیست. دولت ترامپ در اوایل سال جاری شرکت چینی هواوی را تحریم کرد، اما ایالات متحده به این شرکت 90 روز فرصت داد تا برای انجام اقدامات لازم جهت ارائه ی خدمات و پشتیبانی از جمله به روزرسانی های نرم افزاری و پچ های گوشی های موجود را فراهم کند.

اکنون رویترز در گزارش های خود اعلام کرده است که گوگل دسترسی هواوی را به برنامه های خود قطع کرده است. سخنگوی گوگل در مصاحبه ای به خبرگزاری رویترز گفت که فرصت 90 شامل گوشی های جدید شرکت هواوی نمی شود، بنابر این هواوی نمی تواند از برنامه های گوگل در گوشی جدید میت 30 استفاده کند. هواوی هنوز هم می تواند از سیستم عامل اندروید در محصولات خود استفاده کند، زیرا این سیستم عامل متن باز و به صورت رایگان در دسترس است اما هواوی نمی تواند سرویس های گوگل از جمله Google play Store در اختیار کاربران خود قرار دهد.

از طرفی دیگر هواوی خاطر نشان کرد که این شرکت در صورت اجازه دولت امریکا به استفاده از اندروید ادامه خواهد داد، در غیر این صورت آن ها به توسعه سیستم عامل اختصاصی خود ادامه خواهند داد. هواوی و دیگر شرکت ها توانسته اند سال ها بدون گوگل هم در چین به موفقیت های بزرگی دست پیدا کنند. اما در بازار چین بسیاری از فروشگاه های اپلیکیشن با یکدیگر رقابت می کنند. اما سناریوی جهانی کاملا متفاوت است و تنها شرکتی که توانسته است بدون گوگل به موفقیت برسد شرکت آمازون است که با راه اندازی فروشگاه اختصاصی خود در محصولات (Amazon Fire) به موفقیت رسیده است اما نمی توان گفت که هواوی نیز سرنوشتی مشابه آمازون خواهد داشت.

سخنگوی هواوی در ادامه گفت: اگر دولت امریکا به ما اجازه این کار را بدهد، هواوی با استفاده از سیستم عامل اندروید و اکوسیستم آن ادامه خواهد داد. در غیر این صورت، ما به توسعه ی سیستم عامل و اکوسیستم خود ادامه خواهیم داد.

هواوی اطمینان دارد که سایر فروشندگان سخت افزار هنوز هم فناوری های مورد نیاز برای تولید و فروش هواوی میت 30 را در اختیار این شرکت قرار می دهد. این شرکت در بیشتر مواقع به استثای شرکت ARM که معماری پردازنده های کرین را ارائه می دهد، شرکت هواوی از فناوری خاص خود برای تولید گوشی های خود استفاده کرده است. هواوی اطمینان دارد که حتی پس از ممنوعیت استفاده از اندروید شرکت ARM همچنین به پشتیبانی از هواوی ادامه خواهد  داد.

منبع mspoweruser

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست