مایکروسافت اطلاعات بانکی مشتریان هندی را در اختیار سازمان اطلاعاتی امریکا قرار داد

مایکروسافت آفیس 365

گزارش جدیدی که سازمان DNA Money منتشر شده است ،بر اساس جزئیات این گزارش ، کمپانی مایکروسافت اطلاعات مالی شخصی مشتریان هندی را با سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا به اشتراک گذاشته است . در ادامه این گزارش ادعا شده : اطلاعات مربوط به مشتریان که بانکها این اطلاعات را در برنامه آفیس 365 منتقل کرده اند ، مایکروسافت این اطلاعات را با سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده امریکا به اشتراک گذاشته است . این گزارش در ادامه بیان کرد که مشتریان و بانک ها از اینکه این اطلاعات در اختیار سازمان های اطلاعاتی قرار می گیرد مطلع نبودند .

 تمام صندوق های پستی به محیط برنامه مایکروسافت آفیس 365 منتقل شده است . بر همین اساس ، مایکروسافت را قادر می سازد در صورت درخواست مقامات ایالات متحده تحت عنوان قانون نظارت بر اطلاعات خارجی FISA و امنیت ملی ایالات متحده در صورت نیاز این اطلاعات را در اختیار این سازمان ها قرار دهند .

این گزارش افشا کرد که کمپانی مایکروسافت ، حداقل بیش از 3.366 بار بعد از 4000 هزار درخواست دولتی یا تقاضانامه ای برای افشا کردن اطلاعات مشتریان را انجام داده است . با توجه به قرارداد مایکروسافت با بانک های هندی ،این شرکت در صورتی مجاز به اشتراک گذاری اطلاعات است که مجوز آن توسط دولت هند و یا دادگاه های هندی صادر شده باشد .

سخنگوی مایکروسافت گفت :

هیچ دولتی در تمام کشورها دسترسی مستقیم به هیچ یک از اطلاعات کاربران را ندارد . حفظ حریم خصوصی  اطلاعات برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است .ما هرگز اطلاعات مشتریان رابه اشتراک نمی گذاریم ، مگر اینکه ما یک حکم قانونی معتبر ، سفارش و یا احضاریه ای در مورد حساب های خاص یا شناسه های فردی داشته باشیم ، در آن صورت مایکروسافت آن ها را مطابق با حاکمیت قانون و اصول مایکروسافت بررسی های لازم را انجام می دهد ، حالت فوق العاده ای وجود ندارد .در اکثر موردها از خود دولت ها خواسته می شود تا اطلاعات مورد نیاز را از خود مشتریان تجاری درخواست کنند و یا به ما (مایکروسافت) اجازه دهند که به مشتریان تجاری اطلاع دهیم که دولت ها می خواهند به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند .

برخی از بانک ها مانند بانک دولتی هند و بانک باودا به این گزارش واکنش نشان داده اند . بر اساس ادعای SBI ، در چند سال گذشته هیچ اطلاعاتی در اختیار مایکروسافت گذاشته نشده و یا با مایکروسافت به اشتراک گذاشته نشده است . در حالی که بانک بارودا Baroda اعلام کرده است که حفظ اطلاعات مشتریان برای آن ها بسیار مهم است .

منبع mspoweruser

نمایندگی

, , , , ,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست