مایکروسافت دستگاهی با نمایشگر انعطاف پذیر معرفی می کند

نمایشگر منعطف مایکروسافت

هفته ی گذشته، شرکت مایکروسافت در یک رویداد داخلی یک نمایشگر دوگانه با قابلیت انعطاف را برای کارمندان خود به نمایش گذاشت. مایکروسافت مدت هاست که بر روی فرایند طراحی نمایشگر قابل انعطاف دوگانه کار می کند و انتظار می رود که به زودی نمونه اولیه آن را معرفی کند.

در حالی گه مایکروسافت هنوز بر روی این دستگاه کار می کند، این شرکت مجوز ثبت پتنت جدیدی برای تولید دستگاه مشابه را ارائه کرده است. مایکروسافت در سال 2017 پتنتی را با عنوان پشتیبانی از نمایشگر متحرک به ثبت رساند و این پتنت توسط دفتر ثبت اختراعات و علامت تجاری ایالات متحده  USPTO در تاریخ 6 ژوئن سال 2016 مجوز این پتنت صادر شده است.این پتنت یک صفحه نمایش را نشان می دهد که همانند سرفیس بوک با استفاده از لولا قابلیت تا شدن دارد.

مایکروسافت توضیحاتی در مورد این پتنت ارائه کرده است : پشتیبانی و تکیه گاه از این صفحه نمایشگر به قسمت پشتی صفحه نمایشگر متصل شده است، این تکیه گاه طوری طراحی شده است که می تواند میزان خم شدن صفحه نمایش را در جهت شعاع محدود کند، در حالی که مقاومت این تکیه گاه باعث تقویت ماتریس ترانزیستور داخل صفحه نمایش شود و تا حدی از کشش بیش از حد در موقع خم شدن جلوگیری می کند.

اطلاعاتی که از دستگاه جدید مایکروسافت منتشر شده است نشان می دهد که از یک نمایشگر اولد(OLED) ساخته خواهد شد که دارای دو سطح داخلی و بیرونی است. تکیه گاه این دستگاه نیز به قسمت پشتی صفحه نمایش متصل شده است. در یکی از پیاده سازی ها، تکیه گاه از صفحه نمایش متحرگ میزان خم شده صحه نمایش را در یک شعاع مشخص و در یک جهت محدود می کند. در برخی دیگر از پیاده سازی ها، تکیه گاه صفحه نمایش از تعدادی از المان ها نیز پشتیبانی میکند.

انتظار داریم مایکروسافت به زودی یک دستگاه قابل انعطاف را معرفی کند. در حالی که این شرکت هیچ تاریخ رسمی یا جزئیاتی مربوط به این دستگاه را اعلام نکرده است،  اما انتظار می رود مایکروسافت در رویداد سرفیس که در ما اکتبر برگزار خواهد شد، محصول جدید خود را معرفی کند.

منبع mspoweruser

نمایندگی

,

پست های مرتبط

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست